Inlägg från: Jazza |Visa alla inlägg
  • Jazza

Lolilla lolilla, var är du?

SimplyTheBest skrev 2010-02-21 19:53:31 följande:
    Det lär ju inte ske....Brukar du spy eller?
    Då får du suga fååår äääver, moahaha
    Nej, aldrig, men jag ville straffa dig som gör dig lustig över mitt allvarliga sjukdomstillstånd... 

(har ej fått sms)
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Jazza
    Jazza skrev 2010-02-21 19:55:51 följande:
    Då får du suga fååår äääver, moahahaNej, aldrig, men jag ville straffa dig som gör dig lustig över mitt allvarliga sjukdomstillstånd...  (har ej fått sms)
    Haha, trodde du skrivit till mig
  • Jazza

Måste natta E....

• Jazza
    Hercule skrev 2010-02-21 20:58:10 följande:
    jag har för första gången på många år en minneslucka från gårdagskvällen
    Åh, fy.... hatar när man varit på fyllan och känner sig som en jävla julkalender dagen efter
  • Jazza
    Freddan skrev 2010-02-21 21:22:54 följande:
    Tack tack!. Det går kalasbra, han äter skiter kräks och sover. De är kvar på special-bb eftersom hon hade ngt de kallade för långvarig vattenavgång och därmed blir man inlåst på bb i minst 48 timmar. JAg däremot är inte välkommen, eller jag är det men jag får fan i säng och då skiter jag i det och åker hem iställlet. Jag försökte verka sympatisk under hennes smärtkonvulsioner med kommentaren "Älslking, jag förstår hur ont det gör.", vilket hon blixtsnabbt replikerade med "Nej, det gör du inte, du har inte jävla aning om hur satans jävla skitont det här gör. Så säg inte att du förstår, för det gör du inte". Hon blev blåst på all smärtlindring förutom lustgasen. Fan, hon betedde sig som en jävla pundare med den där masken.
    Åh, det låter helt ljuvligt... *vill föda meeer*
    Nej, förstår att det är segt att hänga där utan säng. Passa på att få sova, så att du har energi tills de kommer hem. Laga massa lasagne och frys in.....
    Vill du ha mina tre bästaste tips när man nyss fått en bebis? (frågar, för att inte vara sådär tvåbarnsöverlägsen och ge råd du inte bett om )
  • Jazza
    Hercule skrev 2010-02-21 21:26:37 följande:
    Någon gång för länge sedan läste jag i Illustrerad Vetenskap eller någon liknande tidning att smärtan vid att föda barn är precis så mycket smärta en människa klarar av innan den tappar medvetandet. (en grumlig källa så jag vet inte om det är sant på riktigt, men iallafall)
    No way--- njursten är hundra ggr värre!!
  • Jazza
    Freddan skrev 2010-02-21 21:28:41 följande:
    Bring them on.
    OK

1- Detta gäller bara om hon ammar-
    Se till att sno med er ett par nättrosor från BB. Klipp upp dem i grenen, trä över lökarna, med en handduk ihopvikt innanför på natten. Luftar alltså pattarna (jävla sår) och hindrar att hela sängen slaskas ner. Köp Lanolin 100, en salva som är outstanding mot de såren....

2- Gör saker i skift- en tröstar och en sover (med öronproppar)/äter. Var inte vakna samtidigt, då kommer ni bli slutkörda. Förhoppningsvis är den första, jobbigaste tiden, rätt kort, så ni får snart tillbaka ert liv.

3- Låt Ville sova i dagsljus på dagen och helmörkt på natten- Sömn är hormonellt styrt, och hormonerna är ljusstyrda- ergo-. man kan påverka dem.... Ofta märks det att de hittat rytmen, genom att de nästan aldrig bajsar på natten....

(och 4:an- pappor är precis lika bra föräldrar som mammor, amningen har inget med saken att göra, våga ta plats, du kommer få igen det sen.....)
  • Jazza
    Freddan skrev 2010-02-21 21:29:26 följande:
    Å fan, det ska jag hälsa henne. Det kommer hon att gilla.
    Säg inte det där med njuren, då
  • Jazza
    Freddan skrev 2010-02-21 21:47:05 följande:
    Det där fattar jag inte...eller jo, jag fattar att det är skillnad på ljus och mörker men jag fattar inte hur det styr hans bajsande. Och vad gör man sommartid när det är ljust nästan dygnet runt?
    Nej, alltså, sömnen (och bajandet) styrs av hormoner. Hormonerna styrs av ljus (just dessa, då) och om man alltid låter barnet sova i mörker (typ drar ner en rullgardin på dagen) så har de svårt att reglera detta, vilket gör att man får barn som är vakna på natten och sover på dagen, ofta. eller, tvärtom, de sover med en lampa tänd på natten... (Det gäller, såklart, inte alla barn, men man har ett jtätebra försprång om man gör såhär) Man blir ju rekommenderad att greja så lite som möjligt med dem på natten, typ bara byta om de bajsat, inte prata med dem, bara ta upp, mata och lägga dem igen.... Så de skall fatta att natt är natt.
  • Jazza
    SimplyTheBest skrev 2010-02-21 21:53:46 följande:
    Nu har jag badat klart. *informerar*
    Drunkade inte då, nej...
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?