• M C

Lolilla lolilla, var är du?

AtroCious skrev 2010-02-16 23:56:04 följande:
    Ähh, var inte så farligt.
    *pust*
    Första utkastet var riktigt elakt.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    AtroCious skrev 2010-02-16 23:58:42 följande:
    Men jag är väldigt virrig i huvudet just nu, kan inte fokusera - så jag kanske missade något. Kan inte lova dig något. Men om man kollar på allt du skrivit så skulle man kunna skicka iväg anmälningar på vissa saker och säkert få något dömt för påhopp.
    Suck.
    Vi ser väl, men det är så snubblande nära att jag trollanmäler hennes arsel. Det är för korkat sagt.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Jazza skrev 2010-02-17 17:11:40 följande:
    Mfern har pratat med vår bankkille idag... Ser ut som att vi kommer göra om ganska rejält, härhemma alltså, jag gillar huset, som fan, det är lagom stort (140m2, med 4 sovrum uppe, två badrum, kök och ett jättestort v-rum i ivnkel) men det är sååå 80. Vi har ju bara skaffat kids sen vi flyttade hit och jag hann jobba i 1,5 år och under den tiden var M pappaledig eller jobbade 80%, så ekonomiska utrymmet har liksom inte funnits för större grejer... Men, nu har det sålts ngta hus på gatan, och folk har fått rätt mkt för dem, så M pratade med banken och nämnde att vi vill göra om en stor del och sedan värdera om det. Han lät mkt positiv
    Jag blir sugen på att komma till dig istället.
    Är fan inredningsjunkie.
    Appropå det: tror ni inte vin vs citodon-tråden blev bortplockad? "Vi vill itne att droger ska framställas i positiv dager bla bla bla".
  • M C
    Pix Ladin skrev 2010-02-17 17:09:07 följande:
    Säg inte att du handlar porslin på IKEA bara, så är jag nöjd.
    Jag handlar uteslutande porslin på ikea nuförtiden. Har det dyra med men det går sönder lika lätt som tallrikarna för en tjuga.

BTW: Nu dricker jag rödvin. Skål för att värken snart kommer släppa för första gången på två dagar!
  • M C
    Jazza skrev 2010-02-17 17:19:26 följande:
    Kom hit och gå loss, vettja!Allvarligt, hahaha, de är så loss...
    Har du tittat på min inredningsblogg (som är sorgligt eftersatt nu men där finns bilder på hur jag har det iallafall) nån gång? Mitt e-namn med fru framför. I ett ord. Googla.
    Jag vet att 2time och jag tycker ungefär lika (fast hon gillar hus och jag lutar mer åt wow-faktorn) och det verkar som att du är på samma plan.

Kan tipsa om taket, gjorde all skillnad i hela världen.
    Jag gillar rött/lila, det piggar upp väldigt mycket.
  • M C
    Jazza skrev 2010-02-17 17:25:12 följande:
    Vi panikköpte en servis på Maxi (!) som är svart-vit i ett lite större blommönster. den trivs vi skitbra med och kommer fortsätta ha som vardagsporslin. Ingen jävel känner igen den, utan alla frågar var vi köpt den fina servisen sånt gillar jag!Har även en asgammal, ärvd från min farmor, med miljarder delar, som garanterat är värd massa cash... Inte min påse.
    Våra familjer har fan svart bälte i porslin.
    Vi tar det i listform, det blir helt omöjligt att få överblick annars.

*En fullständig uppsättning med rosa blommor på, lätt över 50 delar. Ful.
    *En dyr ful (4 delar) denby som vi bytte mot
    *En inte lika dyr höganäs i samma färger (nu fullständig) varpå SB fick ett hizzifit
    *Kristallglas i flera uppsättningar
    *Åbergglas spridda skurar
    *Ölglas i kristall - många
    *Silverbestick med blått handtag som inte håller för användning (samtliga Sbestick är fullständiga uppsättningar)
    *S-bestick en tung variant
    *S-bestick lätt variant med slevar och sånt tjafs(bröllopspresent från en som tar för givet att ingen har någonting.)
    *Två uppsättningar kaffeskedar (förutom de tre som ingår i ovan nämnda)
    *Kaffekoppar med guldkant som utgått och är helt omöjlig att dricka ur

Det är de som faktiskt ingår i vårt hushåll, och i samtliga fall öht inte används nuförtiden. Om vi gluttar i våra parantesers skåp kan vi dubbla rakt av - för varje förälder utom svärfar. Han skiter i sånt. Vi har hans andel.

Jag är skyldig till en tredjedel ungefär, resten är hans morsa. Förutom bröllopspresenten - hur fan kan man komma på att köpa silverbestick till två 30åringar som har minst två dödsbon i garaget?

Om jag fick välja så rykter allt vi inte använder. Höganäsen är den enda som kommer fram, mest för att den går att köra i maskin.
  • M C
    SimplyTheBest skrev 2010-02-17 17:32:12 följande:
    Din blogg har jag sett & gillar din stil. Mycket. En vägg med en blomma fanns eller hur?
    Jepp, den är skitläcker!
  • M C
    Jazza skrev 2010-02-17 17:36:58 följande:

Golvet då? Där ser man en hel del.
    Ska sätta in bilder på hur bokhyllan blev. Skitbra blev den, men tänkte att folk skulle få bestämma det själva.
  • M C
    Jazza skrev 2010-02-17 17:43:51 följande:
    MC: Kräääks... OMG
    Ja. De enda vi valt själva är Åbergglasen. Resten har bara kommit eftersom "folk förväntar sig att man ska köpa glas".

Men de får ligga i ide tills barnen kan vara runt glas igen. IKEA-glasen är det en bra form på, finns ingen orsak att det som går sönder ska kosta mer än middagen.
  • M C
    Hercule skrev 2010-02-17 18:45:03 följande:
    Allvarligt? www.familjeliv.se/Forum-4-252/m50814207.html
    *suck*
    Men de lär lära sig att man inte har ens tolv äl på ett år i sin bästa tid. Förr eller senare.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?