Jazza skrev 2010-02-17 17:25:12 följande:
Vi panikköpte en servis på Maxi (!) som är svart-vit i ett lite större blommönster. den trivs vi skitbra med och kommer fortsätta ha som vardagsporslin. Ingen jävel känner igen den, utan alla frågar var vi köpt den fina servisen sånt gillar jag!Har även en asgammal, ärvd från min farmor, med miljarder delar, som garanterat är värd massa cash... Inte min påse.
Våra familjer har fan svart bälte i porslin.
Vi tar det i listform, det blir helt omöjligt att få överblick annars.
*En fullständig uppsättning med rosa blommor på, lätt över 50 delar. Ful.
*En dyr ful (4 delar) denby som vi bytte mot
*En inte lika dyr höganäs i samma färger (nu fullständig) varpå SB fick ett hizzifit
*Kristallglas i flera uppsättningar
*Åbergglas spridda skurar
*Ölglas i kristall - många
*Silverbestick med blått handtag som inte håller för användning (samtliga Sbestick är fullständiga uppsättningar)
*S-bestick en tung variant
*S-bestick lätt variant med slevar och sånt tjafs(bröllopspresent från en som tar för givet att ingen har någonting.)
*Två uppsättningar kaffeskedar (förutom de tre som ingår i ovan nämnda)
*Kaffekoppar med guldkant som utgått och är helt omöjlig att dricka ur
Det är de som faktiskt ingår i vårt hushåll, och i samtliga fall öht inte används nuförtiden. Om vi gluttar i våra parantesers skåp kan vi dubbla rakt av - för varje förälder utom svärfar. Han skiter i sånt. Vi har hans andel.
Jag är skyldig till en tredjedel ungefär, resten är hans morsa. Förutom bröllopspresenten - hur fan kan man komma på att köpa silverbestick till två 30åringar som har minst två dödsbon i garaget?
Om jag fick välja så rykter allt vi inte använder. Höganäsen är den enda som kommer fram, mest för att den går att köra i maskin.