Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Lolilla lolilla, var är du?

lokisse skrev 2010-01-25 21:50:54 följande:
    hej liten!
    Hej indian.
  • Schnooglewookiemush
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-01-25 22:10:49 följande:
    Mjöksprutande bautapattar?
    Nej, ingen mjölk. Fick tabletter för att stoppa mjölken, härligt.
  • Schnooglewookiemush
    lokisse skrev 2010-01-25 22:26:29 följande:
    om man inte vill amma är det perfekt!!!! amnings vansinet är över alla gränser! blir förbanad bara jag tänker pa det faktiskt!
    Jag fick en amningsdepression med sonen, gav upp efter en vecka. Den här gången ammade jag en gång, men det gick åt skogen. Var förberedd på att jag skulle bli tjatad på av personalen som jag blev förra gången, men det gick faktiskt bra. En läkare frågade bara rakt ut om jag var säker på att jag inte ville amma, för om jag tog tabletterna så kunde jag inte göra det ogjort. Jag sa ja, och sen var det inget mer med det.

Dock så vägrade en surkärring på bb ge oss mat till Ellen först, hon tänkte låta henne svälta även fast de har ersättning att ge.
  • Schnooglewookiemush
    2timearound skrev 2010-01-25 22:30:34 följande:
    De vägrade att ge oss ersättning, trots att vi inte kunde ta oss ifrån sjukhuset så att vi kunde köpa. Även fast vi sa att vi inte kunde få tag på ersättning förrän på slutet av dagen (detta var på morgonen) så råvägrade kärringen.
  • Schnooglewookiemush
    lokisse skrev 2010-01-25 22:35:23 följande:
    jag tycker defenitift att du bör skriva ett brev om det! fy fan !!!!! sen tycker jag inte att man ska behöva vara väpnad till tänderna när man just fat en liten! (men det maste man tyvär)
    När jag hade fött sonen så satt vi uppe på bb i patienternas fikarum. Hörde två mammor prata om hur de hade blivit bemött av personalen. En av mammorna hade var väldigt upprörd, hennes dotter hade skrikit konstant i tre dagar. Dottern hade inte kunnat få bra tag om bröstet och i princip inte fått i sig nån mat.

Mamman hade försökt få ersättning av personalen, men de blånekade hela tiden under de tre dagarna. Tidigare innan samtalet i fikarummet så hade mamman skrikit på personalen och skällt ut dem rejält, och då till slut fått ersättning. Barnet hade blivit lugnt och tyst på en gång. Mamman sa att samma sak hade hänt med hennes första barn, och att hon skulle ha med sig ersättning vid ett tredje barn eftersom det var så omöjligt att få ersättning.
  • Schnooglewookiemush
    lokisse skrev 2010-01-25 22:43:51 följande:
    sjuka satans mänsker! ga till media om du kan !! försök att fa tag pa dessa fikande mammor om du kan! sa kan det inte fortsätta i sverige!!! folk gar sönder av att amma fast dom inte kan och vill. man far inte lägga sanna skuldkänslor pa folk!!
    Grejen är väl den att det inte är något ovanligt, ingen bryr sig. Det ska ammas till varje pris. Tycker synd om de mammor som inte orkar eller vågar stå på sig, som får sitta där och tvinga sig själv till något som inte de vill.

Om jag t.ex. skulle starta en tråd här på familjeliv om det här så skulle många tycka att det var bra det personalen gjorde, för amningen går före allt.
  • Schnooglewookiemush
    lokisse skrev 2010-01-25 23:03:22 följande:
    hoppas ingen tar illa upp men jag kokar när jag hör om sanna saker! www.familjeliv.se/Forum-3-38/m50296742.html
    Bra gjort!
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-01-25 23:46:17 följande:
    Jag blir helt mållös av sådan idiot! Hur fan kan dom tro sig ha rätt att bestämma över något sådant?
    Ja, jag fattar inte.
  • Schnooglewookiemush

Jag vaknade fem i morse av ett plaskande ljud. Det var sambon som kaskadspydde i sovrummet. Kom på tapeter, sängen, dörrar, golvet och hans dator. Det tog ett tag att få bort allt...

Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?