Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

Lolilla lolilla, var är du?

Åh, den bebisen var underbar.

• Pix Ladin

Jag nästan spyr av nervositet, har muntlig examination om en halvtimme.

• Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-01-14 11:44:17 följande:
    Det kommer att gå jättebra! Du har ju förbetett dig ordentligt, så du kommer att glänsa. *stöttar*
    Jag har förberett mig ordentligt men jag har fått för mig att jag kommer att få hjärnsläpp och inte kommer att kunna svara på en enda fråga.
  • Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-01-14 11:49:13 följande:
    Men så kommer det inte att bli, så lägg av med sådana tankar. Du kan ju det här!
    Puh. 15 minuter kvar.
  • Pix Ladin
    Freddan skrev 2010-01-14 15:04:17 följande:
    Jag har gjort en intressant upptäckt/analys idag och det är att väldigt många kvinns klarar inte av sin mammaledighet. De har helt enkelt för lite att göra. Istället för att jobba på sin scrapbooking-hobby så hänger de här på dagarna och gnäller om de mest märkliga bekymmer. Allra helst förfasas det över i trådar där ts har observeta ngt som hon gärna vill likna vad barnmisshandel. Snabbt bildas två läger: ett som vill anmäla till soc och ett som tycker att det är så hård jargon i tråden. Det var kul i början men nu upplever jag det mest som svagbegåvat.
    2timearound skrev 2010-01-14 15:10:31 följande:
    Jadu. Den analysen har vi kommit fram till allihop. Det var då vi ist sökte oss till sandlådan, för att snacka skit om de svagbegåvade. Här slipper man sånt. I bland blir man förvirrad och ger sig ut i djungeln därute men det ångrar man snabbt och hämtar hinken igen.
    Japp. Och det var kul så länge det varade. Nu för tiden klarar jag inte av att gå in i en "normal" tråd utan att driva med folk.
  • Pix Ladin
    Freddan skrev 2010-01-14 15:28:30 följande:
    Dessutom förundras jag över den enorma seriositet folk "diskuterar" med. Dessutom finns sällan ett uns av självdistans/kritik. Min favorit är: "I vår familj gör vi alltid så och det har alltid funkat för oss". Oftast funkar denna mening som svar där ngn försöker få folk att höja blicken och se alternativa lösningar. Osexigt är vad det är. 
    ...men roligast måste ändå vara att diskutera med nyblivna förstagångsmammor.
  • Pix Ladin

Nu ska jag bada. I morgon åker jag söderut och har en ledig helg (förutom när vi ska titta på huset då) med min man. Dotter och djur har barnvakt. Det ska bli så skönt!

• Pix Ladin

"saljes snabbt pga utlandsflytt." och
    "Saljes till bra pris! Kan prutas vid snabb affar. "

borde innebära att man faktiskt kan pruta. Om utgångspriset är 550 hur mycket mindre vågar man då föreslå utan att det blir skambud?

• Pix Ladin
    Pix Ladin skrev 2010-01-14 17:44:09 följande:
    "saljes snabbt pga utlandsflytt." och "Saljes till bra pris! Kan prutas vid snabb affar. "borde innebära att man faktiskt kan pruta. Om utgångspriset är 550 hur mycket mindre vågar man då föreslå utan att det blir skambud?
    Oj, det där blev rörigt. Men så är det ibland.
  • Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-01-14 17:46:19 följande:
    Är det huset? Alltså 550.000 kr eller är det en byrå för 550 kr?
    550.000 förstås.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?