TV programmen
Vad jag vet finns "16 & pregnant" på MTV och "unga mödrar" filmat i Danmark och Norge.
Tycker ni att något är bättre/sämre än det andra?
Ger de en rättvis bild av hur det är att bli förälder medan man är i tonåren?
Vad jag vet finns "16 & pregnant" på MTV och "unga mödrar" filmat i Danmark och Norge.
Tycker ni att något är bättre/sämre än det andra?
Ger de en rättvis bild av hur det är att bli förälder medan man är i tonåren?
Tycker att norska unga mödrar var skrattretande.
Ok.
tycker den här 16 år och gravid på Mtv är typisk t för USA. Dom vill skrämma unga från att bli med barn... Eller ha sex överhuvud taget. Har sett alla avsnitt och alla har problem med olika saker. Samma sak med unga mödrar.....
Tycker inte de stämmer, inte med vårt liv i alla fall...
Så programmen är inte realistiska alls? Det är bara ett fåtal av de som ev skulle kunna kallas "ung förälder" som går igenom det de i programmen gör?
With a devilish smile skrev 2009-11-23 22:53:39 följande:
With a devilish smile skrev 2009-11-27 10:38:08 följande:
Hade det då varit mer rätt att endast visa de som "sköter" sig? Fast, det finns väl olika syn på "att sköta sig" också.
Jag är heller inte helt insatt i varje avsnitt, varje person som är med. Men, Malou-Stella, hade inte hon liknande förlossningsdepression..? Är det bra eller dåligt att visa de som har det lite jobbigt i vardagen?
Det lilla jag sett, anser jag dessa är realistiska. Vem har sagt att föräldraskap är "lätt"? Oavsett vilken siffra på ålder man har.
Såg en tjej på Unga Mödrar som var typ 13 och sa "Det ska bli så kul när bebisen kommer - som en ny leksak, typ." i äkta fjortis-barn-stil.
Blir så frustrerad över 16 and Pregnant också för ungarna där vet ju inte alls vad do msysslar med! Ibland känner jag bara "Men herregud!! Varför GÖR ingen nåt?? Ni har ju bevisen på film nu!! DOM ska uppenbarligen itne ha barn, varför GÖÖÖÖÖR ingen nåt?!?!?!?!"
Jag kollar inte på TV så ofta - det är resultatet av dessa tv-program.
Jag tycker faktiskt att 16 and pregnant och spinoff serien Teen mom med mammorna från 16 and pregnant är ganska realistiska.
Mamman som första avsnittet handlade om, Maci, tycker jag är en alldeles perfekt mamma, känner igen mig en massa i henne och hennes sitution med sin sambo/fästman. De mammorna både pluggar, jobbar, kämpar med sin omgivning och försöker vara bra föräldrar..
Nej, den serien tänker jag bara hylla, tycker den är riktigt riktigt bra!
Däremot det danska unga mödrar och det norska.. Där har de ju letat upp de sämsta unga mammorna i landet och hängt ut dom i tv, förmodligen med tanken att avskräcka ungdomar från att skaffa barn.. ? Nej, men allvarligt, det finns ingenting med "unga mödrar" som visar den riktiga verkligheten.
Tycker inte alls de ger en rättvis bild. Såg 16 & pregnant för inte så längesen och tjejen krävde att mamman skulle hjälpa henne med allt, det tar alltid någon ursäkta uttrycket men WT som röker och ger ett omoget intryck.
Jag blev själv gravid som 16 och vet att det inte alls ser ut så, de flesta mognar väldigt mycket under graviditeten och det är få som beter sig som i programen. Men överallt ska det skrämmas och det är synd för det är på oss unga mammors bekostnad. Vi är de som får dåligt rykte sedan.
om det var en hel familj som skötte sig bra skulle dom ju säkert inte få så många tittare