-
Färska hallon vet jag inte, men jag brukar dekorera frozen cheesecake med kiwi. Gott och fint!elims skrev 2009-12-08 13:44:39 följande:gjorde en frozen cheesecake igår. tänkte dekorera den med färska hallon eller liknande, går det att få tag på såhär års mån tro...?!
-
Jag surfade runt på nätet och hittade fina elektriska chanukaljusstakar (amerikanska sidor såklart). Vill ha!
-
Där hade de ju lite roliga saker. Kanske går förbi där idag. Mjukischanukian var ju jättesöt!
Barnen fick förresten den där vägghängaren med alef bet av farmor igår. Fin, men nu har G tagit ur alla figurer ur sina fickor och jag vet inte vilken som ska vara var. -
Men det där shabbatsetet var ju gulligt. L brukar ju leka shabbat med sina gosedjur. Kanske skulle slå till på det..
-
Hanna73: Min dotter lärde sig en svensk text till "I had a little dreidel" på dagis. Den gick så här ungefär..
Jag sitter med min snurra, försöker få den runt, så att den snurra mera, en enda liten stund. Så snurra, snurra, snurra, det bästa du förmår. Snart är det slut på festen och snurran stilla står. -
Tutim: Jag håller med dig. Kommunal förskola och kyrkan hör inte ihop!
Mayasmama: Heja, heja! -
God morgon tråden..
-
Tutim: Morrn morrn Lycka till med hemtentan. Själv håller jag på att skriva in referenser i min rapport. Roligt värre.
Så här blev den enkla varianten av chanukakalender i år.
-
Chanuka sameach alla!
-
latkes någon??