• Chaia

Hey Jude 16

Tutim: Jag ska kolla upp barnförsäkringen. Det vore toppen om den skulle täcka glasögonincidenter, för det händer ju en hel del med de där stackars glasögonen.

Vad skönt att magen känns lite bättre mayasmama. Hoppas att du slipper överge din kost som vekar funka så bra. Utesluter du kolhydrater nästan helt eller äter du vissa typer?

• Chaia

Ja, det gäller väl att hitta ett sätt att äta som passar just en själv. Och behoven kan säkert vara olika i olika perioder av livet. Du har ju i alla fall varit helt fantastiskt duktig somm gått ner så mycket!

Själv ska jag äta ostfondue ikväll. Inte dietmat på något sätt. Enbart vitt bröd och ost.

• Chaia

Hatti: Det var bvc som uppdagade synfelet redan vid fyraårskontrollen. Dock var L inte samarbetsvillig för fem öre vid den tidpunkten så något vettigt resultat på syntesten fick vi inte. Nu vid fem år gick det dock bättre och resultatet var översynthet och astigmatism. Själv är jag närsynt.

Tutim: Nu blir jag nyfiken på roffes namn. Den jude med finskt påbrå jag känner heter Ari. Tydligen ett ganska finskt namn. Men samtidigt judiskt.

• Chaia

Och jag håller med de andra, 350 kronor per person kan du absolut ta mayasmama.

• Chaia

Mayasmama: Den där menyn låter helt fantastiskt god. Önskar att jag kunde få komma!

• Chaia

Här firar vi förresten sexårig bröllopsdag med champagne. Trevligt.

• Chaia

Hatti: Jag har ätit kreplach med nötkött i. Dessutom kan man fylla dem med färskost.

• Chaia

Den där bloggen är ju jätterolig elims. Kul att du tipsade om den!

• Chaia

Nu ska jag smaska på en kaka som maken bakade igår. Chokladkaka med rom och chokladbitar. Jättegod!

Svar på tråden Hey Jude 16