Inlägg från: mysmamma84 |Visa alla inlägg
  • mysmamma84

Förlossningsrädsla?

Men tjejer ni kommer klara detta jätte bra..Nån som skrev att dom va rädd att dom ska förstöras helt där nere,antar att du menar om man spricker ända bak till analen?? Gör man de så har barnmorskan gjort ett hyffsat fel,för hon ska se om man får ut den lille eller ej,blir man klippt så gör dom de när ni har en värk så de lär knappast märkas...Jag födde mitt första barn utan bedövning,ja provade lustgas men den spydde ja tyvärr bara på sen när ja skrek efter epidural för jag hade så ont och sån panik eftersom jag hade inget uppehåll på värkarna men då va jag uppen redan 10 cm..Krysningsvärkarna va sköna om man tänker på öppningsvärkarna,man får sån kraft och vill få ut den lilla bebisen,visste de är obehagligt att ha ett huvud ligga där men inte att man får paniken som man kan få av öppningsskedet... Vet ju knappast att ni blev lugn av detta men hoppas de hjälpte lite iaf=) Ska ha mitt andra barn snart och ja vill absolut inte ha kejsarsnitt då skulle ja bli jätte ledsen de är en sån underbar känsla när man får upp den lilla på bröstet=) Lycka till..

Svar på tråden Förlossningsrädsla?