• Keepin

Förlossningsrädsla?

Hej! Jag är gravid i v 15. Jag är rädd för att något ska gå snett, antingen med bebisen eller med min kropp. Typ att bäckenet vrider sig eller att svanskotan spricker...usch!! Eller, rädd och rädd...det är inget jag går och oroar mig för direkt, men jag kan bli lite småskakis när jag tänker på det.
    Sen tänker jag också på hur många kvinnor som faktiskt klarat av en förlossning galant, trots all smärta och ev komplikationer. Jag ska också bli en av dem coola starka mammorna!

• Keepin
    Minlillahemliga skrev 2009-11-25 21:56:42 följande:
    Jag kommer att få mitt barn när jag är 17, och jag är grymt nervös över förlossningen! Mest för smärtan, men hela det här med att vara gravid är lite Läskigt :-S. Är dessutom ung, så det känns lite obekant och spännande . Dessutom är det så mycket som kan gå fel, och jag älskar redan det som finns i min mage SÅ mycket, så jag vill bara hålla det i min famn nu . Fast, är lite rädd inför smärtan vid förlossningen..
    Jag läste någonstans häromdagen att kvinnor under 20 år ofta klarar av smärtan bättre än äldre kvinnor, eftersom andningen kommer naturligare för dem. Tror att det var på Signekursens hemsida, men är inte säker. Vet inte om det stämmer, men om jag hade varit dig hade jag valt att tro på det!
Svar på tråden Förlossningsrädsla?