Så fick jag reda på det!
Preludium: Vi var inne på kanske tredje månaden av vårat försök att göra jr. när vi skulle ha en mysig videokväll. Vi duschade tillsammans med tända ljus och det drog väl ut på tiden. När vi kom ut ur duschen skulle vi ner till videobutiken som låg mittemot hennes hus. Då drabbades jag av en för mig väldigt ovanligt slag av ochevalerskhet... Jag frågade om hon kunde gå själv för jag kände mig rätt slapp efter duschen.Inga problem, det var bara femtio meter så hon gick. Efter ett par minuter börjar det lukta bränt. Jag letar i den lilla lägenheten och när jag öppnar toadörren slår det upp en kvast av flammor ur papperskorgen innanför dörren.
Vi hade glömt värmeljusen i sugproppshållaren på spegelen och pga kondensen hade de släppt. Tack och lov var ju jag hemma och inte ner i videoaffären dividerandes om vilken film vi skulle se...
Tre dagar senare: Vi står i stanken av bränd plast och den t-sprit vi använder för att tvätta av våtrumstapeten från allt sot när hon bestämmer sig för att vi behöver veta om illamåendet på morgonarna är vad hon hon tror. Inne på den svårt rökskadade toan kissar hon på stickan och jajemensan! Plus!