Min tjej visste tydligen inte om/hur hon skulle berätta sina misstankar, men hon anade lite innan jag gjorde det. Vi båda visste att mensen eventuellt någon sen (vi båda har extremt dålig koll på den), vi åkte i vilket fall i bilen och så började hon klaga på illamående, då började det snurra rejält i min skalle, jag frågade henne då lite trevande om hon trodde att hon var gravid, ja det tror jag svarade hon, jag lös då upp som en sol kändes det som och min sambo sken då också upp.
Vi bestämde oss för att jaga tag i ett test, fick tag i ett på ICA, bilfärden hem på 15 minuter kändes som evigheter, det var knäpptyst mestadels, men ingen dålig stämning för det, jag tror det snurrade massa tankar i huvudet på oss båda. Väl hemma gjorde hon testet direkt, vi stirrade på resultatet, ett enligt mig ett "ultrasvagt" rosa streck visade sig på stickan, Greta var säker på saken och blev tårögd, själv var jag ytterst tveksam och visste inte hur jag skulle reagera, glad var jag, men som sagt osäker, vi kom överens ens om att ta andra delen av "dubbeltestet" efter 4 timmar, vi lyckades hålla ut i 2,5 timmar tills hon gjorde om det, jag hoppades på ett tydligare resultat, men nä, "ultrarosa" igen.
Vet att det står att de räcker med ett svagt streck, men jag kollade lite från olika vinklar och ibland syndes det inte alls på lite avstånd :) Greta var dock fortfarande säker på sin sak och var jätteglad, jag försökte dämpa det hela och sa återigen att inget var säkert, jag övertalade henne att vi skulle köpa ett nytt test dagen därpå. Före lunch stod vi med ett nytt test i handen från apoteket, hon hade bett om ett som såg extra proffsigt ut så att jag skulle bli övertygad, expediten skrattade tillsammans med henne och de bestämde sig för en slags penna.
Vi tog med det till en lunchrestaurang i Centrum, vi käkade först och därefter skulle alla mina tvivel försvinna, äntligen! Hon gjorde testet på toaletten där inne i restaurangen. När hon kom ut igen satt vi vid bordet och gömde stickan lite i en plastpåse men så att vi båda kunde snegla på den, men helt otroligt nog fungerade inte testet, det var trasigt, herre gud!!!
Vi rusade till bilen igen, full fart till ICA denna gång istället för apoteket, köpte ytterligare ett test, sen full fart hem, kändes återigen som slowmotion innan vi var framme, vi väntade några timmar, hon gjorde testet.
Och nu mina vänner, strecket var lika rosa som självaste rosa pantern, inte ens från olika vinklar och avstånd kunde jag se något annat.
JAG SKA BLI PAPPA!!!!!