Bevabus skrev 2009-11-29 23:43:45 följande:
Bara att titta här. Vi har ju pratat om hans höga axlar flera gånger i tråden, men ditt minne kanske sviker? :/Btw, hur fungerar det att plugga när ditt minne krånglar? Jag menar, har inte lärarna gett dig nån extrahjälp då dem vet att du har det svårt?
" target="_blank">
Ja nu kom det tillbaka, såklart att jag märkte till dem där jackorna :P Han passar otroligt bra för det =) hehe..
Det roliga är med mitt minne är att jag kommer oftast ihåg allt som är viktigt, oftast iaf..
Men mina lärare i grundskolan från 1-9an hjälpte mig otroligt bra men i gymnasiumet så blunda dem för mina problem, min lärare jag hade i några ämnen som även var min mentor sa att jag skulle hänga min kunskap på krokar, men vi kunde lixom inte förstå vad jag skulle hänga eftersom jag inte hade så mkt kunskap och sådant.
Jag hade två mentorer och jag talade om att jag ville ha ett möte med ALLA mina lärare men jag fick aldrig det mötet så i princip ALLA lärare jag hade missförstode mig riktigt ordentligt, så två av mina lärare den ena var min mentor, så har dem två tryckt ner mig.
Ena hade jag i ett ämne (som jag inte kan namnet på vardags något) och då skulle jag räkna från 100 och dra ner 24, men tog fram mobilen eftersom jag inte har den kunskapen till att räkna i huvudet. Och då sa hon "det där kan du räkna i huvudet Sandra" men jag visste ju redan att jag inte kunde det eftersom jag kan inte räkna huvudräkning det är ett stort hinder för mig.
Så hon tryckte ner mig otroligt mkt, men dessvärre tror jag inte hon tänkte så mkt på, men det gjorde jag.
Min engelska lärare sa till mig redan första dagen på engelska B att "du vet väl att denna nivå är svårare än A." och det visste jag ju förstås.
Andra lektionen så säger han "sandra du kanske ska välja en annat ämne" jag förstod ju direkt att han menade att jag aldrig skulle klara av engelska B, och mkt riktigt det gjorde jag inte. Men jag gav helt enkelt upp eftersom han tryckte ner mej så jävla mycket..
UNder alla mina år i grundskolan förutom gymansiumet så fick jag otroligt mkt stöd och sådant. I ettan/gym) fick jag ganska mkt hjälp av min lärare jag hade i Samhällskunskap. Han fick mig att vilja fortsätta och sådant, dock hade jag aldrig honom sen under 2an och trean tyvärr.
Men detta med att plugga till körkortet så är det ju så att jag måste plugga och stå i mer än vissa andra, Olyckligt har det ju skett att jag inte har klarat mig, att jag har varit mellan 1-5 poäng ifrån varje gång =( men men sånt är livet och jag fortsätter att kämpa på.. Jag måste helt enkelt kämpa mer än andra och det tar sååå otroligt mkt på mina krafter, jag har nästan gett upp hoppet om mig själv angående teorin och så.. Men jag ska inte ge upp för fem öre, det får ta den tid det tar.