• Brooke
    mona83 skrev 2009-11-28 22:35:14 följande:
    Jag fick antibiotika dropp vid förlossningen och kvarhållen i 3 dagar. varje dag frågade jag, får jag åka hem nu. varje dag samma svar nej det får du inte.... Trodde jag skulle börja tjuta varje gång . Jo jag vet att det är så, men eftersom inte Bm förklarade saker och ting utan att jag fick läsa saker och ting själv. Hon bara sa hela tiden att det var ofarligt. Då vart man ju ändå orolig, sen när man hade annat oxå som blödningar... Nu gick det ju bra, men jag kände inte att jag kunde njuta en dag av Leahs grav. Leahs hinnor tog dom hål på, hände inte ett skit under öppningskedet. Började runt 14 dagen innan, vid 13 dagen efter var jag öppen typ 5 cm och hade sån jäkla grym ryggvärk. Bm tyckte att värkarna tog för lite. Så hon frågade om jag ville att det skulle fortsätta i samma takt eller om dom skulle ta hål. var inget svårt val . Doktorn vet jag inte vart dom hittat nånstanns, fumlig som tusan. Kändes bara som dom tröck tillbaka Leah upp i livmodern...Men sen så tog det fart, 14.25 är hon född. När jag började krysta så tog det bara tre värkar. två av dem då var inte bm där för jag fick egentligen krysta så jag väntade tills hon gick ut . så när huvudet var ute då kunde jag ringa på kl. hade nättrosor och den där mega bindan kvar på mig.
    Både jag och min bror har kommit ut via kejsarsnitt, jag hade navelsträngen runt magen och sen blev fostervattnet grönt. Min bror minns jag inte varför dem var tvungen att göra kejsarsnitt på..
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-11-28 23:10:06 följande:
    Nehej, nu funderar jag på att sova. Var så trött förut efter städningen att jag nästan satt och sov hemma vid mammas köksbord . Hoppas inte att jag tog ut mig för mkt nu, är ju en dag i morron med. Ner på stan på skyltsöndag, julmarknad som vi går på varje år 1a advent. Man känner att julen är på antågande. Ska försöka få tag på ett pra vita strumpbyxor till Leahs klänning, eller det skulle säkert funka med röda oxå till en rödoch vitrutig klänning.
    ja det gör det..
    mona83 skrev 2009-11-28 23:10:41 följande:
    god natt
    Gonatt hörs i morrn =)
  • Brooke
    BooBoo skrev 2009-11-29 00:23:16 följande:
    På tal om sagor.. Jag såg en bok på Bokia som jag MÅSTE köpa till ungarna. Alla disneys klassiska sagor samlade . För bara 149:-  .. Jag ska fan köpa den.Ooooh vad jag ska läsa o läsa o läsa för barnen
    haha jag såg tre böcker med Bamse :P Jag älskade bamse när jag var liten, och pappa läste jämt för mig innan jag skulle sova. Har för mig att den kostade 169 eller något sånt.. =) Skulle vara roligt och ha till de framtida barnen, jag har ju en hel låda med bamsetidningar Funderar faktiskt på att hämta upp dem. Men lådan ligger LÄNGST ner i ett rum.. Står massor med lådor på den lådan.. :(
  • Brooke
    BooBoo skrev 2009-11-29 12:18:11 följande:
    Vi har oxo en del bamsetidningar o andra serier från då Viktor var liten. Riktigt gamla. Har en Bamse på LP oxo.. Ville o Puma brukar sitta o läsa serier på toan när dom vill vara ifred
    hehe.. Jag älskade bamse när jag var liten =) Det var då jag fick ha pappa ifred innan jag skulle sova =)
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-11-29 13:14:51 följande:
    Har varit nere på stan nu! Tog en vända till torget där det var flera stånd uppsatta med julsaker. Och en kvinna hördes i mikrofonen:"Och i det här ståndet till vänster har vi hembakat godis med allt ifrån..." och blablabla Det sprang runt en massa snygga killar utklädda till tomtar också haha! Delade ut reklam och sånt.Efter det gick jag in i flera butiker och kände "det vill jag köpa och det och det och DET!!!"...så imorgon har jag bestämt att jag ska ner på stan och shoppa måste ju få utlopp för mina känslor!Såklart så hade jag valt att INTE ha någon foundation på mig och att gå ner på stan både nyvaken och utan att ha ätit frukost...vad händer? Jo det gamla vanliga när man inte känner sig frisk och kry. Man träffar på bekanta. Nu var det en danskompis till mig, en kille som jag bara träffar då och då men som är väldigt schysst. Man är ju glad att se dem men man hade blivit ändå gladare om man hade träffat dem när man såg snygg ut
    Det händer väldigt ofta..
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael