Bevabus skrev 2009-11-22 13:02:58 följande:
Nej men jag menar att ni kan samlas i ett möte och den "högre makten" kan vara medlare och se till så att samtalet sker i lugn och ro. Så att ni kan reda ut missförstånden och du kan förklara att Leah inte alls har slagit någon. Kanske skulle funka?
Det var en tejej som slutade för 2 veckor sen just pga dom. Innan hon lsutade startade hon en diskution om just det hä-r. Hon har en flcika på ca 10 mån. Dom här två behandlade hennes dotter precis lika som dom gör med Leah.
Dom som håller i det här var med och diskuterade då...
Jag sa då att Leah aldrig skulle slå en bebis, då tog hon upp incidenten där Leah råkade snubbla och sätta handen löst i hennes bebis ansikte som låg och sov på golvet....
Hon lyssnade inte nämnvärt utan sa att det var mitt och den andraes tjejen fel....
Jag var as arg och jag bara känmde hur jag var helt knllröd av ilska i fejjan kroppen skakade av ilskan oxå.
Så prata har vi oxå testat med, men så länge dom bara skyller på andra och inte iser att dom bidrar så kan det inte bli bättre. Okej ena tjejen erkände att hon bettede sigb så, men den här 18 åringen bara sa att det var alla andras fel, att vi inte släpt in henne. Lätt att göra det när jag ska springa efter Leah mellan 10-12.30....