Dåligt att butiken inte kunde hjälpa dig, men är hon ensam så blir det ju svårt. Vi har heller ingen parkering utanför vår barnbutik men de löser det ändå.
Att man måste montera förankringsbanden i något som är fast, och inte rörligt, stämmer inte. Däremot kan det underlätta att sätta banden i något som är fast för att slippa spänna om banden varje gång man flyttar bilens stol framåt eller bakåt.
Ja den gula ögglan är till för det Jag kan gå med på att bilbarnstols-butiken inte visste att den gula ögglan ens fanns, eller att den ens var gul. Jag tror inte heller att butiken visste att man måste lossa på några bultar för att komma åt skenan, det varierar mycket mellan bilmodellerna, om skenan är synlig/användbar eller inte.
Se till att stolen sitter korrekt, enligt den bruksanvisning du har för din stol. Alla stolar montera inte exakt samma, men på liknande sätt. Jag tror inte att VW säljer just Britax (eller?).. här i stan säljer dom BeSafe, tror jag.
SKönt att ni lyckades få den monterad iaf!
Ingle skrev 2009-11-19 11:38:17 följande:
Jag uppfattade det som att det gällde alla typer av stolar i alla bilar. Det knepiga är att i instruktionsboken till stolen jag köpte (Britax Multitech) så visar de hur man kan dra banden mellan sits och rygg på framförvarande stol. Och enligt VW så är den gula öglan, som sitter monterad under passagerarsätet, inte golvet, till för att sätta fast bilbarnstolar i. VW kunde, i mitt tycke, beskriva mycket bättre hur jag ska montera stolen, än de två barnbutikerna jag besökte. De är ju experter på sina bilar. Enligt butiken jag köpte stolen i så skulle det gå enkelt att dra banden om golvskenan, och enligt VW så var man tvungen att lossa på ett par bultar för att komma åt! (Efter att ha prövat, så ger jag VW rätt, och ger upp den tanken!) Just nu är stolen monterad fram, men vi kommer att flytta bak den så fort vi får tid.