cicci85 skrev 2009-11-16 06:59:11 följande:
Annars hjälper de ju till med monteringen på barnaffären när ni köper ny bilbarnstol.
Tyvärr kunde affären inte hjälpa till, men kollar gärna så att jag gör rätt! Jag tror att hon var ensam i butiken när jag handlade och det fanns ingen parkering precis utanför...
Joico skrev 2009-11-16 08:14:55 följande:
Sa bilbarnstols-butiken att den typen av montering (i något fast, dvs. inte bilens stolar) gällde en viss stol, eller alla stolar?Vad är det ni ska fråga VW-verkstaden? Jag är ganska säker på att bilbarnstols-butiken kan svara på era frågor bra mycket bättre än en verkstad.. på sin höjd så säljer dom bilbarnstolar eller kan montera fästen i golvet - men mer än så vet dom troligen inte.
Jag uppfattade det som att det gällde alla typer av stolar i alla bilar. Det knepiga är att i instruktionsboken till stolen jag köpte (Britax Multitech) så visar de hur man kan dra banden mellan sits och rygg på framförvarande stol. Och enligt VW så är den gula öglan, som sitter monterad under passagerarsätet, inte golvet, till för att sätta fast bilbarnstolar i.
VW kunde, i mitt tycke, beskriva mycket bättre hur jag ska montera stolen, än de två barnbutikerna jag besökte. De är ju experter på sina bilar. Enligt butiken jag köpte stolen i så skulle det gå enkelt att dra banden om golvskenan, och enligt VW så var man tvungen att lossa på ett par bultar för att komma åt! (Efter att ha prövat, så ger jag VW rätt, och ger upp den tanken!) Just nu är stolen monterad fram, men vi kommer att flytta bak den så fort vi får tid.