Bette skrev 2010-02-04 21:54:34 följande:
När kan man börja ge de vatten att dricka, kokar du vattnet först och sedan kyler du det? Vad menade
BVC ssk med att amning är så mycket mer än bara mat? Tycker att det är mysigt att amma men känner att vid 6 månader så får det vara nog, tänker kanske ha kvar något kvällsmål eller så och trappa ut det sedan.Bette
Jag ger vatten till lunchen sedan han började med det vid 6 mån. Men, jag tror säkert man kan introducera det lite långsamt till smakisar också. BVC-sköterskan menade väl att amning handlar om närhet, trygghet osv..
Han får vatten direkt ur kranen. Vi har ju så bra vatten i Sverige generellt, så har man inte egen brunn eller dyl. så ska det gå bra. Han har aldrig varit magsjuk. Enda besvären är just svårigheterna med att få ut bajs.
Nu är vi ju sjuka, i går ville han inte äta lunch. Sen kom det massor av bajs, så nu är det fresh start med tarmen
Natten var hemsk. A ville inte amma, var täppt & sov jätteoroligt. Vi var vakna mellan 01.30-04 ungefär med flera turer till badrummet- nässug, näsdroppar, temp, byte av en bajsblöja till. Sen mellan 05.30-07.45 då vi gick upp vaknade han (& jag) en gång var 15:e- 20:e minut & skrek, men somnade snabbt om. Han ville han äntligen amma vid 06 också. Sen igen kl 09. Känns så skönt! Så jobbigt när han inte vill ta bröstet när jag vet hur mkt han behöver det när han har feber & allt..
I dag ska jag försöka vila när han sover. Att det är fredag är min räddning!! Om det blir en jobbig natt igen så är vi 2 som kan turas om. Pust!!
Ha en bra dag allihop & hoppas ni får en mysig helg! Kram