Pricken76 skrev 2009-11-24 18:17:03 följande:
Estra: Förstår att det känns jobbigt att bestämma sig. Vi pratade en hel del innan vi gjorde testet, vad svaret ev skulle innebära mm. Vi visste nog inte riktigt vad vi skulle göra om vi fick låga värden, tänkte att det löser vi då. Troligen hade vi behållit barnet (men det är ju lätt att säga nu när vi fick bra värde) Den största anledningen till att vi gjorde testet var ett extra
ul. Det ges ju inga garantier i testet utan endast en hint.... om man vill ha fullständigt svar så är fostervattenprov det enda rätta. Vi pratade med en doktor innan remiss skrevs och hon sa att om ni får låga värden så kan vi göra fler
ul under graviditeten och att behandling utanför magen kan sättas in tidigare, det tyckte vi lät bra. Man bär på samma barn oavsett om man gör provet eller inte... Så extra info kändes viktigt för oss Lycka till med ditt beslut. Emmy; bra jobbat med KBT på egen hand Är nog bra med små doser av baciller. Värst julrusningen på NK kanske är bra att undvika, men ett besök på ICA vid 11-tiden går nog bra. Då är det du och pensionärerna och alla andra mammor/bebbar. Bette: Hoppas hunden blev fin. Vi har en katt och hon undrar verkligen vad det är för liten varelse vi kommit hem med. Hon sniffar försiktigt på en fot eller hand, men så fort tjejen rör sig då ryggar katten tillbaka. När tösen skriker sitter hon bara och tittar på henne med stora ögon och undrar vad som står på. I går när jag satt och ammade i soffan hoppade katten upp och lade sig i mitt knä, det är första gången hon varit så nära bebben så länge. Men när hon började sprattla med benen då blev det för mycket, då drog katten BVC besök idag, har gått upp 100 g från födelsevikten och ökat 3,5 cm på längden. Fatta att växa 3.5 cm på 2 veckor, helt otroligt vad fort det går.
Vovven har blivit så fin. Han var uppe i sängen imorse och gosade, då rörde sig bebben, så båda tyckte nog att det var mysigt. Vad härligt att höra att det går bra med katten och bebben, hon kanske kommer att bli vaktig. Härligt att bebben växer och gror, 3,5 cm på två veckor är inte dåligt, det låter toppen. Går man på öppna tider då till BVC? Får kolla på det där sedan när vi har vår kille. Imorgon skall jag till bm, ta blodtryck och så ska hon kolla urinen, sedan inskrivning för kejsarsnittet på torsdag hela dagen.
Ha det super
Bette