• AmelieS

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

plupp06 skrev 2009-11-19 20:18:46 följande:
    Tack, det stämmer att man får reda på åldern, jag fick reda på den när jag frågade. Var på VUL igår och allt såg ok ut, kanske något i underkant i storlek men enligt läkaren var det inget att oroa sig för. (lätt för mig som alltid överanalyserar allt). Det lilla embryot tom rörde på sig när vi kikade på det. Jag blev förvånad för jag trodde inte det kunde göra det så tidigt! Kan fortfarande inte tro att det finns ett litet pyre i magen, är väl först när magen kommer som man inser att det är sant. När börjar det synas på magen egentligen?Kikade på magbilder häromdagen och många som var i vecka 9 hade ju redan en bula? Min mage är plattare och mer insjunken än någonsin just nu (kan kanske iof bero på att jag inte har ätit så mycketnär jag mått illa och saknat matlust)Kramis!!
    Estra, på min mage syns det inte heller att jag är gravid. Jag är i vecka 14 nu. Hoppas hoppas det börjas synas snart. Det skulle vara kul för min man också tror jag. Denna vecka har jag känt mig lite piggare, inte lika trött och illamående. Jag har helt slutat med hormonerna, när jag gick in i vecka 13. Sedan har jag varit och vaccinerat mig också. Det var inte ett helt enkelt beslut, men jag känner mig ganska lugn nu.

Vad spännande att läsa om er nyblivna mammor och alla erfarenheter som ni delar med er av.

Bette, nu är det inte långt kvar för dig!

Kramar
  • AmelieS

Estra, vi har inte gjort KUB/NUPP. Det finns inte i landstinget där vi bor. Ska vi göra det får vi åka 10 mil. Vår donator är ung bara 21 år, så det påverkade beslutet. Förstår att det är svårt att veta hur man ska göra,när man väntat så länge på att bli gravid som vi har. MVC där jag går erbjuder ett extra UL i v 14 så det ska jag på i nästa vecka, så får vi se hur det ser ut därinne. Ikväll när jag låg i soffan kändes det som att det kliade på insidan av magen, vet inte om det kanske var på utsidan ändå.

• AmelieS

Härligt att det är bra aktivitet i tråden. Jag har varit dålig på att skriva på sistone. Det beror på att jag är så trött på att sitta vid datorn när jag kommer hem från jobbet. Sitter nämligen vid datorn under hela arbetsdagen.

Tänker på dig Bette och hoppas allt är bra med er.

Estra, mitt illamående är också mycket bättre nu, det vände efter 12-13 veckor för mig. Det var några dagar då jag inte alls kände mig gravid och det känns ju konstigt. Nu har jag ganska mycket känningar i livmodern sedan flera veckor, det drar och så. Jag tror att jag kanske har lite känningar från den lill*. Jag tycker att det kliar till ibland på insidan av magen när jag vilar. Det är skönt att slippa vara sådär trött och illamående som jag var i början. Imorgon ska jag till MVC på ett UL, är i v 15, så det är ett extra, istället för KUBB. Lite nervös kommer jag nog att vara, det är ofrånkomligt.

Kram till alla mammor och blivande mammor!

• AmelieS

Det gick bra på UL idag. Det finns en liten bebis därinne som lever och växer som den ska. Det känns helt otroligt att detta händer mig. Jag ska bli mamma i maj.

Hoppas ni som fortfarande kämpar snart får uppleva detta. Det är ni så värda!

Vilket härligt väder det har varit idag, med sol och frisk luft.

Lycka till hos BM imorgon Estra!

• AmelieS

Grattis till Bette och Ankie som båda blivit mammor!
    Härligt att höra era berättelser. Kram.

Roligt med ett par "nya" tjejer i tråden som är på gång med behandling nästa år. Det ska bli spännande att följa er. Varmt lycka till Kramiiis och Villsågärna!

• AmelieS
    plupp06 skrev 2009-12-17 21:55:32 följande:
    Amelie: Hur är det med dig? Hoppas allt är bra.
    Hej Estra och alla,

Jo, det är bara bra med mig, tack. Jag har gått in i v 18 nu och har en liten liten mage. På tisdag den 22 ska vi på RUL så det ser vi fram emot. Hur är det med dig då, Estra?

Vad otäck händelse idag Emmy med lille Adam! Tur att det är så kallt ute nu, så att han var skyddad.

Ha en skön helg alla!
  • AmelieS

Hej,

Jag vill inte veta könet i förväg så vi har bestämt oss för att inte ta reda på det. För mig har det känts rätt att göra på det traditionella sättet och ha kvar överraskningen tills födelsen istället. Vi har alla olika skäl till vad som känns rätt, så det är intressant att höra olika historier.

Pricken, jag tycker Olivia är ett jättefint namn.

Emmy, jag vet vad du menar med att julen känns jobbig när man är ofrivilligt barnlös. Jag har känt på samma sätt i många år. Förstår att du är lycklig nu som har din son hos dig. Jag känner mig tacksam som har kommit så här långt, en bit på vägen mot att bli mamma.

Förresten lycka till med BVC nu, Emmy!

Bette, vi ska fira jul hos mina föräldrar med mina systrar och mormor.

Estra, skönt att du känner dig lugnare nu och du gör helt rätt i att försöka njuta av att vara gravid. Jag tror man ångrar sig annars.

Kramar till alla!

• AmelieS

Idag var det UL för mig och det gick bra, skönt! Det gick bra att förstå och se vad som visades på skärmen och så fick vi med oss några bilder hem att spara med de andra från tidigare UL. I början av nästa år är det dags att börja kolla på barnvagn och så har jag tänkt.

Jag är annars lite tröttare än vanligt så jag har inte hunnit med allt som jag hade tänkt inför julen, ja alltid är det något. Mår fortfarande illa då och då också.
    Hur mår du Estra?

Lycka till nu så mycket inför förlossningen anirac!

God Jul till er alla

Kramar
    Amelie

• AmelieS

Villsågärna, lycka till nu med behandlingen. Jag håller mina tummar också hårt för att ni får ett plus väldigt snart.
    Jag har själv inte tagit nedregleringssprutan utan bara Synarela spray. Hoppas det blir lindriga biverkningar för dig.

Angående fika så avstår jag denna gång då jag bor 11 mil från stan (Stockholm), men det låter trevligt så jag kan haka på om det blir flera gånger.

Kramar

• AmelieS
    plupp06 skrev 2009-12-29 22:30:02 följande:
    Jag har varken tagit någon spruta eller spray utan påbörjade direkt med östrogentabletterna.Amelie: Växer magen? Jag vill att min mage ska börja komma fram nu, är nu i vecka 15+1 och man kan inte ens ana att jag skulle vara gravid. Ska börja på vattengympa för gravida i januari och det kommer ju bli pinsamt då alla andra med sina magar kommer undra vad jag gör där....men vad jag läst så är det vanligt att det bara säger pang och magen börjar växa.
    Jag har fått en liten mage nu, går in vecka 20 idag, 19+0. Beroende på vad jag har på mig för kläder så syns det mera eller mindre. Visst är det många som kommenterar att det inte syns att man är gravid. Det är skönt i alla fall att jag inte gått upp så mycket i vikt ännu. Jag är normalviktig och har en platt mage i vanliga fall så det borde synas då tycker man. Jag har börjat på yoga för gravida för fyra veckor sedan och kände mig lite utanför då bland alla stora magar, men det är skönt att börja med mammaträningen i tid, knipövningar, andningsövningar osv.

Estra, har du berättat på jobbet ännu?
  • AmelieS

Hej på er!

Det var ett tag sedan jag var inne och skrev här. Det är bra med mig men mina tankar är just nu hos en nära vän till mig som har fått barn 14 veckor för tidigt. De mår bra men har det väldigt jobbigt på många sätt med oro osv. Vi skulle ha haft barn nästan samtidigt med en månads mellanrum så det känns lite konstigt för mig också då vi står varandra väldigt nära. Själv har jag gått in i v 22 ialla fall och magen börjar ta lite plats. Är väldigt trött efter jobbet på kvällarna men mår annars bra.

Emmy, det låter väldigt trevligt med fika två dagar i rad, nu blir jag lite sugen.

Ha en trevlig helg alla!

• AmelieS

Villsågärna, jag har inte tagit någon Procrenspruta så jag har inget svar på din fråga. Hoppas du blir klokare snart på vad det beror på.

• AmelieS
    Emmylou skrev 2010-01-15 17:53:31 följande:
    Hej Amelie! Härligt att din lille växer & frodas. Snart kan du inte knäppa skorna Jobbigt för din vän. Förstår verkligen att man tampas med mycket oro med ett såpass förtidigt fött barn! Jag var orolig trots att A kom dagen innan BF, och är fortfarande nu & då trots att han är frisk & blir hela 6 månader på lördag! Har man väl fått barn har man nog ett sting av oro där inne hela livet befarar jag. I övrigt är jag en filbunke.  Hoppas allt går bra för din kompis!   Kram Kram
    Tack snälla. Kramar.
  • AmelieS

Hej på er!

Vad mycket som händer i tråden nu, kul!
    Coulis, stort grattis till er son. Jag har tänkt på dig, roligt att du uppdaterar oss.

Estra, grattis till ett lyckat RUL. Känner du dig gravid nu på riktigt?
    Jag är i v 24 nu och det är en bra tid tycker jag. Jag har fortfarande en ganska liten mage men känner sparkar flera gånger om dagen, oftare och oftare. Det är skönt att få bekräftelse hela tiden från den lilla. Det är tur att man har nio månader att vänta barn på, det är svårt att ta till sig annars efter många års kämpande.

Villsågärna, jag håller tummarna för att det blir ägg till er också. Jag har förstått att hormonbehandlingen är riktigt påfrestande för dig denna gång. Det är så olika hur vi reagerar på dessa hormoner, lite konstigt är det.

Finns det flera aktiva i tråden som är gravid förutom Estra och jag?
    Annars är jag näst på tur att föda. Nästan fyra månader kvar, 25 maj är BF.

Kram till alla, skriver snart igen.

• AmelieS
    villsågärna38 skrev 2010-02-05 15:09:07 följande:
    Nu har de ringt från Huddinge!!! På måndag ska maken in och då är det ÄP för donatorn. Det såg lovande ut idag men de vet ju självklart inte förrän på måndag om äggen räcker till oss. Planerat med ET för mig onsdag em om det går vägen. Börjar med progesteronet på måndag också. Sååå himla pirrigt Håll tummarna ännu hårdare nu för oss i helgen!!! Kramar
    Åh, vad roligt för er. Jag får rysningar när jag läser det här. Vi håller tummarna extra hårt nu det vet du!

Kram
  • AmelieS
    villsågärna38 skrev 2010-02-07 14:38:15 följande:
    Hej vänner! En liten fråga bara... Ni mer erfarna på ÄD - vad hade ni för Progynondos när ni gick på HS? Jag tar 2 mg 3 ggr dagligen men har läst att många som gjort ÄD utomlands tar fyra om dagen ist. Hade ju en slemhinna som var 8 mm i tisdags morgon och funderar på om jag kanske borde öka dosen till fyra om dagen nu de sista dagarna inför onsdag för att vara på säkra sidan? HS menade att det räckte med tre om dagen men man blir ju lite osäker då många har andra doseringar. Blir nervös att den inte ska vara tillräckligt tjock. Kanske bara är allmänt nojig och hispig idag men svara gärna om ni har några kloka erfareneter Kramar på er alla!!!
    Jag har också tagit 3x2mg vid mina tre cykler med progynon och min slemhinna var mellan 6-8 mm och treskiktad så det var bra tyckte de i Uppsala där jag gjort mina två behandlingar plus en testcykel. Jag tycker du ska vara nöjd som det är. Hoppas du kan sova i natt men förstår att du är nervös. Kram.
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6