ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Vad spännande att läsa om er nyblivna mammor och alla erfarenheter som ni delar med er av.
Bette, nu är det inte långt kvar för dig!
Kramar
Estra, vi har inte gjort KUB/NUPP. Det finns inte i landstinget där vi bor. Ska vi göra det får vi åka 10 mil. Vår donator är ung bara 21 år, så det påverkade beslutet. Förstår att det är svårt att veta hur man ska göra,när man väntat så länge på att bli gravid som vi har. MVC där jag går erbjuder ett extra UL i v 14 så det ska jag på i nästa vecka, så får vi se hur det ser ut därinne. Ikväll när jag låg i soffan kändes det som att det kliade på insidan av magen, vet inte om det kanske var på utsidan ändå.
Härligt att det är bra aktivitet i tråden. Jag har varit dålig på att skriva på sistone. Det beror på att jag är så trött på att sitta vid datorn när jag kommer hem från jobbet. Sitter nämligen vid datorn under hela arbetsdagen.
Tänker på dig Bette och hoppas allt är bra med er.
Estra, mitt illamående är också mycket bättre nu, det vände efter 12-13 veckor för mig. Det var några dagar då jag inte alls kände mig gravid och det känns ju konstigt. Nu har jag ganska mycket känningar i livmodern sedan flera veckor, det drar och så. Jag tror att jag kanske har lite känningar från den lill*. Jag tycker att det kliar till ibland på insidan av magen när jag vilar. Det är skönt att slippa vara sådär trött och illamående som jag var i början. Imorgon ska jag till MVC på ett UL, är i v 15, så det är ett extra, istället för KUBB. Lite nervös kommer jag nog att vara, det är ofrånkomligt.
Kram till alla mammor och blivande mammor!
Det gick bra på UL idag. Det finns en liten bebis därinne som lever och växer som den ska. Det känns helt otroligt att detta händer mig. Jag ska bli mamma i maj.
Hoppas ni som fortfarande kämpar snart får uppleva detta. Det är ni så värda!
Vilket härligt väder det har varit idag, med sol och frisk luft.
Lycka till hos BM imorgon Estra!
Grattis till Bette och Ankie som båda blivit mammor!
Härligt att höra era berättelser. Kram.
Roligt med ett par "nya" tjejer i tråden som är på gång med behandling nästa år. Det ska bli spännande att följa er. Varmt lycka till Kramiiis och Villsågärna!
Hej,
Jag vill inte veta könet i förväg så vi har bestämt oss för att inte ta reda på det. För mig har det känts rätt att göra på det traditionella sättet och ha kvar överraskningen tills födelsen istället. Vi har alla olika skäl till vad som känns rätt, så det är intressant att höra olika historier.
Pricken, jag tycker Olivia är ett jättefint namn.
Emmy, jag vet vad du menar med att julen känns jobbig när man är ofrivilligt barnlös. Jag har känt på samma sätt i många år. Förstår att du är lycklig nu som har din son hos dig. Jag känner mig tacksam som har kommit så här långt, en bit på vägen mot att bli mamma.
Förresten lycka till med BVC nu, Emmy!
Bette, vi ska fira jul hos mina föräldrar med mina systrar och mormor.
Estra, skönt att du känner dig lugnare nu och du gör helt rätt i att försöka njuta av att vara gravid. Jag tror man ångrar sig annars.
Kramar till alla!
Idag var det UL för mig och det gick bra, skönt! Det gick bra att förstå och se vad som visades på skärmen och så fick vi med oss några bilder hem att spara med de andra från tidigare UL. I början av nästa år är det dags att börja kolla på barnvagn och så har jag tänkt.
Jag är annars lite tröttare än vanligt så jag har inte hunnit med allt som jag hade tänkt inför julen, ja alltid är det något. Mår fortfarande illa då och då också.
Hur mår du Estra?
Lycka till nu så mycket inför förlossningen anirac!
God Jul till er alla
Kramar
Amelie
Villsågärna, lycka till nu med behandlingen. Jag håller mina tummar också hårt för att ni får ett plus väldigt snart.
Jag har själv inte tagit nedregleringssprutan utan bara Synarela spray. Hoppas det blir lindriga biverkningar för dig.
Angående fika så avstår jag denna gång då jag bor 11 mil från stan (Stockholm), men det låter trevligt så jag kan haka på om det blir flera gånger.
Kramar
Hej på er!
Det var ett tag sedan jag var inne och skrev här. Det är bra med mig men mina tankar är just nu hos en nära vän till mig som har fått barn 14 veckor för tidigt. De mår bra men har det väldigt jobbigt på många sätt med oro osv. Vi skulle ha haft barn nästan samtidigt med en månads mellanrum så det känns lite konstigt för mig också då vi står varandra väldigt nära. Själv har jag gått in i v 22 ialla fall och magen börjar ta lite plats. Är väldigt trött efter jobbet på kvällarna men mår annars bra.
Emmy, det låter väldigt trevligt med fika två dagar i rad, nu blir jag lite sugen.
Ha en trevlig helg alla!
Villsågärna, jag har inte tagit någon Procrenspruta så jag har inget svar på din fråga. Hoppas du blir klokare snart på vad det beror på.
Hej på er!
Vad mycket som händer i tråden nu, kul!
Coulis, stort grattis till er son. Jag har tänkt på dig, roligt att du uppdaterar oss.
Estra, grattis till ett lyckat RUL. Känner du dig gravid nu på riktigt?
Jag är i v 24 nu och det är en bra tid tycker jag. Jag har fortfarande en ganska liten mage men känner sparkar flera gånger om dagen, oftare och oftare. Det är skönt att få bekräftelse hela tiden från den lilla. Det är tur att man har nio månader att vänta barn på, det är svårt att ta till sig annars efter många års kämpande.
Villsågärna, jag håller tummarna för att det blir ägg till er också. Jag har förstått att hormonbehandlingen är riktigt påfrestande för dig denna gång. Det är så olika hur vi reagerar på dessa hormoner, lite konstigt är det.
Finns det flera aktiva i tråden som är gravid förutom Estra och jag?
Annars är jag näst på tur att föda. Nästan fyra månader kvar, 25 maj är BF.
Kram till alla, skriver snart igen.