Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!
Nä, nu ska jag bada. Godnatt på er alla.
TS: Jag tänker på er. Ta nu hand om er.
Kram
Nä, nu ska jag bada. Godnatt på er alla.
TS: Jag tänker på er. Ta nu hand om er.
Kram
Nu är jag trött och flamsig och barnslig så nu ska jag vila ögonen och fortsätta att mosa era argument imorgon istället =)
Sov gott.
Jag blir ganska irriread på att man målat ut barn med bokstavsdiagnoser som näst intill förståndshandikappade. Jag känner som sagt flera med ADHD och det finns verkligen ingen som helst anledning att hålla dem om ryggen eller försöka ursäkta eller bortförklara deras beteende.
De är oftast fullt medvetna om vad de gör och kan skilja på rätt och fel.Det finns bare en utav dessa barn som är extremt jäklig och han har mycket riktig en oengagerad mamma också som bara klappar honom på huvudet så fort något händer. Jag tror att de kommer undan med massa dumheter för att de är just curlade av sina hönsmammor - vilket faktiskt gör dem en björntjänst.
Jag undrar hur många kåkfarare som har en diagnos och hur många utav dem som hade kunnat "räddas" om det inte vore för det evinnerliga daltandet. De allra flesta skulle jag tro, eftersom de inte är just efterblivna.
Tycker det är beklämmande att slappa päron mer eller mindre anser att andra barn ska stå med sina kroppar till förfogande för att deras ADHD-ungar ska integreras.
Alla fattade utom kuddmys. Känns totalt överdramatiskt att hetsa upp sig över vad en person som tydligen inte ens har förmåga att sätta sig in i situationen tycker.
De flesta är nog rörande överens om att något är galet med pojken och hoppas att det löser sig även för hans del.
Men den här tråden handlade om TS dotter och vad som är bäst för henne nu och det finns absolut ingen anledning för TS att bry sig det minsta om pojken. Det är hennes dotter som är offret för misshandeln. Att lösa pojkens problem får som sagt andra göra. TS enda ansvar och uppgift är att se till att hennes barn får all den rätta hjälpen efter detta.
Gaby 01 skrev 2009-11-15 19:18:39 följande: