alvaereva skrev 2009-11-10 19:52:24 följande:
ursäkta då, men du får väl ändå hålla med om att slå en tvååring halvt fördärvad inte hör till det normala?! eller tycker du att det är ett acceptabelt beteende? vad ska man kalla beteendet annat än sjukt? gulligt? harmlöst? pojkstreck kanske? boys will be boys(even when they rape)? vart ska man dra gränsen? om föräldrarna mår dåligt över vad han gjort rör mig faktiskt inte i ryggen. det är deras problem och det är inte deras barn som är offret i sammanhanget. jag har full förståelse för att barnet och föräldrarna kanske inte mår bra men det ursäktar ingenting. det kanske förklarar, men det gör inte saken rätt för det. min dotter har blivit utsatt för ett övergrepp och folk är så jävla måna om att den som utsatt henne för detta "är det minst lika synd om". med den mentaliteten kan vi fan lika gärna släppa varenda kriminell dåre, för "de kan ju inte rå för det själva". det är väl snarast bra att åtgärder görs för att barnet förstår att det INTE ÄR OKEJ att slå sönder flickor som är hälften så stora(eller pojkar som är dubbelt så stora heller, för den delen) och sen se till att barnet i fråga får hjälp av extra resurser eller alternativt en annan, mer lämpad, förskola? men en del här verkar tycka det är helt i sin ordning att små barn agerar slagpåsar åt andra... jag spyr...
var har jag skrivit att det är ok att slå en 2 åring halvt fördärvad? Du får gärna visa mig var jag skrivit det så kan jag ta tillbaka det, om du mot all förmodan skulle hitta ett sådant inlägg.
Vad man skall kalla betendet, ja det beror väl helt på orsaken, diagnos, hemförhållanden eller vad som nu spelat på det pojken gjorde.
jag tänker inte kommentera dig mer för jag förstår att du är upprörd över händelsen eftersom det var ditt barn.
Jag som jobbar i psykiatrin med sjuka människor vet att det oftast finns en bakomliggande orsak till att människor blir som de blir.
Återigen tycker jag det är minst lika illa om inte värre när vuxna kallar ett småbarn för saker som när ett småbarn slår halvt ihjäl ett annat.
Sen om du ser det som att jag tycker det är helt ok det som din dotter varit med om så får det stå för dig, jag håller inte med dig iaf.