Inlägg från: Nightswimmer |Visa alla inlägg
  • Nightswimmer

Vad tycker du om brudöverlämning av pappa i kyrkan?

sweetie77 skrev 2009-11-08 10:37:44 följande:
    Personligen skulle det kännas fel eftersom jag förknippar det med ett lite förlegat synsätt. Jag är inte en egendom som ska lämnas över till en annan man. Isåfall kanske min exman ska lämna över mig då jag gifter om mig? Som en stafettpinne liksom
    Ha ha! Klockrent!

Jag har funderat lite i samma banor... Har dock ingen ex-make, men kanske det sista one night-standet innan jag träffade sambon skulle kunna funka?
  • Nightswimmer
    sweetie77 skrev 2009-11-08 11:17:08 följande:
    Exakt, det viktiga är ju att någon man lämnar över!
    Vad skönt! Min pappa är för sjuk för att komma till kyrkan, så jag har varit lite orolig för det där med överlämnandet. Nu gäller det bara att få tag på numret till sista ONS'et... Undra just om man kan få det via smittsskyddsinstitutet - det var så han hörde av sig senast!
  • Nightswimmer
    sweetie77 skrev 2009-11-08 12:48:58 följande:
    Precis, annars kanske du kan anlita en eskort. Det är av största vikt att det framgår att man inte träder in i det äkta ståndet av egen fri vilja
    Ja herregud! Jag är ju trots allt kvinna och alltså någons egendom. Knappast min egen människa i alla fall... Funderar på om min bror räknas som min ägare. Han är god man åt pappa nämligen. Tar han hand om pappas pengar så borde han ju förvalta mig också! Det får nog bli han som för fram mig. (Billigare än att hyra eksort också. Så slipper vi slösa på den obligatoriska hemgiften. En annan "fin gammal tradition".)
Svar på tråden Vad tycker du om brudöverlämning av pappa i kyrkan?