• caroline29

för tidigt klimakterie

Hej Sissi32!
    Bra intiativ att starta upp den här tråden.

Jag har nyligen fått veta, efter utredning om barnlöshet, att jag är på väg in i ett för tidigt klimakterie. Detta kom som en total-chock för mig!!! Har knappt fått någon info från den gynekolog jag besökt. Hon sa bara att jag kunde höra av mig då jag inte haft mens på 6 mån för att få medicin. Något oseriöst känns det...Vi ska iallafall få besöka Carl von Linne kliniken för ett samtal och jag hoppas att de kan berätta mer om detta. Vi blev placerade i äggdonations kö med detsamma och har nu bara 1 1/2 års väntan framför oss. Känns tungt när man försökt ett bra tag och alla i ens omgivning ploppar ungar till höger och vänster. Men man får inte glömma bort allt bra man har i livet. Har varit i ett vacuum ett par veckor men börjar nu så sakteliga blicka framåt igen.

Det preparat du äter, är de östrogen-tillskott? Spännande att det snart är er tur med äggdonation. Var blir det någonstans?

Kram Caroline29

• caroline29

Jag kan tillägga att det enda jag haft är humörsvängningar runt mensen, vilket jag tolkat som PMS. Efter beskedet fick jag svett-attacker då och då, men de kan ha berott på chock tror jag för nu är de borta. Vilket även kan bero på att jag börjat gå på akupunktur och äter en hel del kost-tillskott och alger.

Svar på tråden för tidigt klimakterie