för tidigt klimakterie
Hej på er alla! Såg att det fanns en gammal tråd "för oss som är i för tidigit klimakterium", vill ta upp den igen och prata om hur det kan vara och kännas för oss i denna situation. För min del så började det redan vi 15 års åldern, mensen kom aldrig, och vid 17 så sökte jag läkare,,, oj oj då började det med blodprover efter blodprover..min läkare(gyn) var jättebra, men förklarade kanske inte så ingående vad som var fel, förutom att till 99% så skulle jag inte kunna bli gravid, vem bryr sig när man är 15-17, jag gjorde det inte. Jag fick då börja med p-piller för att få en blödning och skydda sig i fall om att..
Gjorde en titthålsoperation vid 25 års ålder och då konstaterades att jag var i för tidigt klimakterium, att äggen aldrig vaknat, utan somnat direkt vid puberteten. Men på något sätt så har jag hela tiden vetat.. kroppen har varit inställd på detta. Men nu står vi i kö för äggdonation och det kan bli närsomhelst, kul känns det! Jag har nu ätit Divina plus de senaste åren, min läkare säger att det inte är större risk för mig att t e x drabbas av bröstcancer än någon annan, just för att jag är i en speciell situation o inte har samma förutsättningar som andra...någon som hört liknande? Har kraftiga humörsvängningar och det blir värre kan jag tycka, vet inte vad jag skall göra eller om det beror på tabletterna eller inte, någon som har liknande? Att vara utan dom går ju inte...för er som vet. Ibland undrar jag hur jag skall orka? Jag känner mig ganska ensam om detta, någon som känner igen sig? Kramar på er alla!