• Ruudan

Blev precis ensamstående pappa

Blev precis lämnad av min sambo och jag vet värkligen inte vad jag ska göra?
    Om man ska kämpa och försöka göra så hon får sina känslor tillbacka eller om man bara ska gå vidare och försöka glömma henne.
    Hoppas där är någon som kan ge några tips på hur man ska göra?

• Svar på tråden Blev precis ensamstående pappa
  • Ordinary

Du får nog utveckla cad som var orsaken och lite om omständigheterna innan du kan få några tips i frågan.

Spontant kan man ju tänka att "En gång slut - Alltid slut", men det finns ju omständigheter som gör att det inte riktigt är sant. Berätta mer så får du nog råd.

• Hej hopp i blåbärsskogen

Min erfarenhet är att när tjejer gör slut så är de, förutsatt att det inte finns underliggande orsaker som är tämligen extrema, synnerligen svåra att få tillbaka. Tjejer är liksom lite mera kalla av sig när de inte vill ha en längre.

• Singel Pappan

Hejsan!!
    Jag vet precis vad du går genom och mitt råd är gå vidare jag om någon vet att det är svårt men det lönar sig i regel i längden!
    Jag råka ut för liknande maj 08 friade min fd till mig och vi gifte oss den 7 juni 08 allt var bra i början innan hon började med lögner om olika saker. Tiden gick och vi fick det bättre vi gick även igenom ett antal missfall! Under våren återvände vi till min hemstad och hon var gravid och allt var bra vi var även på ultraljud den 2 juli och vi längta efter bäbisen!
    2 Dagar senare var jag och hämta en bil och kom hem då hade hon dragit och tagit rubbet och låter bli och svara med mera 4 veckor senare fick jag även veta att hon förfalskat mitt namn på skillsmässo handlingar med mera! Jag har valt att gå vidare trotts att hon är gravid med "mitt" andra barn observera hu heter det att hon inte vet om det är mitt då hon påstår att hon blivit våldtagen med men i alla papper har hon satt mitt namn!
    hon ska ha den 30 nov!

så ett gott råd gå vidare

• Hej hopp i blåbärsskogen

Singel Pappan skrev 2009-11-07 09:42:01 följande:

Hejsan!! Jag vet precis vad du går genom och mitt råd är gå vidare jag om någon vet att det är svårt men det lönar sig i regel i längden! Jag råka ut för liknande maj 08 friade min fd till mig och vi gifte oss den 7 juni 08 allt var bra i början innan hon började med lögner om olika saker. Tiden gick och vi fick det bättre vi gick även igenom ett antal missfall! Under våren återvände vi till min hemstad och hon var gravid och allt var bra vi var även på ultraljud den 2 juli och vi längta efter bäbisen! 2 Dagar senare var jag och hämta en bil och kom hem då hade hon dragit och tagit rubbet och låter bli och svara med mera 4 veckor senare fick jag även veta att hon förfalskat mitt namn på skillsmässo handlingar med mera! Jag har valt att gå vidare trotts att hon är gravid med "mitt" andra barn observera hu heter det att hon inte vet om det är mitt då hon påstår att hon blivit våldtagen med men i alla papper har hon satt mitt namn! hon ska ha den 30 nov! så ett gott råd gå vidare
    Vafan är det för jävla djur till fruntimmer? Helvete vad upprörd jag blir. Hoppas allt funkar bra för dig.
  • qwoxy

Hej hopp i blåbärsskogen skrev 2009-11-07 11:04:40 följande:

Vafan är det för jävla djur till fruntimmer? Helvete vad upprörd jag blir. Hoppas allt funkar bra för dig.
    Och varför upptäcker man inte hur de är långt innan det är för sent?
  • Ordinary

Hejsan!! Jag vet precis vad du går genom och mitt råd är gå vidare jag om någon vet att det är svårt men det lönar sig i regel i längden!Jag råka ut för liknande maj 08 friade min fd till mig och vi gifte oss den 7 juni 08 allt var bra i början innan hon började med lögner om olika saker. Tiden gick och vi fick det bättre vi gick även igenom ett antal missfall! Under våren återvände vi till min hemstad och hon var gravid och allt var bra vi var även på ultraljud den 2 juli och vi längta efter bäbisen!2 Dagar senare var jag och hämta en bil och kom hem då hade hon dragit och tagit rubbet och låter bli och svara med mera 4 veckor senare fick jag även veta att hon förfalskat mitt namn på skillsmässo handlingar med mera! Jag har valt att gå vidare trotts att hon är gravid med "mitt" andra barn observera hu heter det att hon inte vet om det är mitt då hon påstår att hon blivit våldtagen med men i alla papper har hon satt mitt namn!hon ska ha den 30 nov!så ett gott råd gå vidare
    Jag skulle faktiskt ha nitat dit henne på urkundsförfalskning så att det sjunger om det. Advokatkontakt och polisanmälan utan att blinka. Det är vad som skulle ha hänt om du skrivit hennes namn på något, så hade det varit jag så skulle jag satt dit henne rejält!!
  • abraxe

Vissa kvinnor påverkas otroligt mycket av sina hormoner under gradiviteten men inte sagt att man får bete sig hur som helst. Som andra sagt, en polis anmälan är på sin plats plus att du inte behöver oro dig så mycket om faderskap då det fastäls med genetik om man är osäker på vem som är fadern till barnet. Dock, tråkigt för dig att du inte får vara med vid förlossning och den första tiden.

• wellyes

Jag har valt att gå vidare trotts att hon är gravid med "mitt" andra barn observera hu heter det att hon inte vet om det är mitt då hon påstår att hon blivit våldtagen med men i alla papper har hon satt mitt namn!
    Du är i en fruktansvärd sits här.

Även att du inte vet om det är ditt barn, så är mitt råd att ändå "visa engagemang" och låtsas som om det är det. Jag gjorde själv precis det misstaget, och avvaktade tills barnet var fött så att vi kunde göra ett DNA-test. I mitt fall visade det sig att jag faktiskt var pappan.

Nu används detta som ett tungt argument emot mig, för att jag inte ska få träffa min dotter.
Svar på tråden Blev precis ensamstående pappa