Inlägg från: Emelie 852 |Visa alla inlägg
  • Emelie 852

Min katt dog igår

Jag vet att det här är en jättegammal tråd. Och att kanske ingen kommer att se detta. Men som TS så behöver jag skriva av mig.

För 2 dagar sedan fick vi lov att avliva vår katt. Vi skaffade honom när jag bara var 6 år, idag är jag 24. 18 härliga år fick min familj med den underbaraste varelsen på denna jord. Han fick ett långt och bra liv. Han följde med oss på semester överallt. Överlevde både rävar, huggormsbett och lodjur. Hade 2 egna "dörrar" så han kunde komma och gå som han ville. Men trots att han hade den friheten var han så tillgiven en katt bara kan vara.

Sorgen är ofattbar, och idag så sparkade jag med foten på hans kattlucka bara för att få höra ljudet en gång till. Jag minns inte tiden innan vi skaffade honom. Han har funnits i hela mitt liv, och nu är han borta.
    Han fick ett värdigt slut. Vi tog hem en veterinär och han somnade in där han ofta brukade ligga, på en kudde i soffan. Jag och mamma var med och han somnade in med sitt huvud i mammas hand.
    Jag vet fortfarande inte om det var bra eller dåligt att vara med. Det var tortyr när veterinären gav sprutan och jag visste att, nu är det slut på riktigt. Nu går det inte att ta tillbaka. Det var när jag lyfte över honom från kudden till  filten,och hans huvud gled ur mina fingrar och bara föll ned helt slappt som jag verkligen kände att, "han är inte där längre".

Jag vill inte vara egoistisk, utan jag vet att hans tid var kommen. Han fick ett sånt slut som många önskar för sig själva. Att somna in i tryggheten i sitt hem, omgiven av dem som älskar en, utan att känna smärta.  Men det är svårt, och gör så ont att veta "aldrig mer".

2011-05-17 kl: 16.35 somnade min vän in. Den som varit älskad, lever kvar i våra hjärtan.

Svar på tråden Min katt dog igår