NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Swimpy skrev 2010-01-11 20:57:23 följande:
Först vill jag be om ursäkt att jag inte läst alla TS och all info, det är helt enkelt för mycket att läsa utan att veta VAD jag borde läsa om. Jag tvättar mitt hår två gånger per vecka nu, första dagen är det fint och sen blir det uppsatt oftast eftersom det ser stripigt/fett ut vid hårbotten och väldigt hängigt. (har mkt självfall och antydan till lockar, men det syns bara första dagen innan jag borstar ut det) Håret kan ofta vara stripigt och fett upptill men se torrt och poröst ut nedtill. Vilken metod passar sånt hår bäst, vad rekommenderar ni att börja prova med? (sen ska jag inte störa med dumma frågor utan läsa mig till allt, men just nu känns det som för många metoder för att välja en, när det inte verkar finnas något tabell för vad som funkar för vilket hår) Är så tacksam för svar, vill så gärna "go no poo" men vet inte vart jag ska börja!Personligen var jag glad för att jag testade bikarbonat och ÄCV först eftersom det tog ett tag innan jag hittade ett bra balsam. Nu skall jag bara använda balsamet för att se hur det fungerar men sen är jag pigg på att testa ägg. Tydligen använde min mormor ägg så det skall bli kul att kolla hur det fungerar.
Förresten ditt hår skulle kanske må bra av en svinborste: den ser till att de naturliga oljorna som hårbotten producerar kommer ut i topparna, så blir topparna kanske lite mindre torra - sök på svinborste i denna tråd så hittar du lite mer info. De som har långt hår i tråden (mitt är bara till öronen ;) kanske kan berätta mer.