-
Åh, de har vi på stan, juh.. :P Då har ja snart en bra kam me.. :D Tack!Björnmossa skrev 2009-11-15 15:06:29 följande:Bodyshop!
-
Jupp =) Jag har hört att det ska finnas ännu större förpackningar på ÖB, men det är inget jag kan lova själv, det är endast genom hörsägen jag vet det ;)På ÖB finns 200 gramspåsar och vi har på willys också.. Då e de eldorado..
-
Kör SMT en gång i veckan, men behöver en bikarbonat en gång me..PortobelloRoad skrev 2009-11-17 22:28:17 följande:Ni som kör balsammetoden, hur ofta tvättar ni håret?
-
Ja köpte ett litermått på ÖB för någon tia, som e graderad från 1 dl och uppåt.. Jättesmidigt att mäta upp.. :PSchnauser skrev 2009-11-18 10:48:04 följande:Jaha, då har jag tvättat håret på no poo-vis för första gången (bikarbonat + ÄCV). Tyckte det var rätt bökigt. Särskilt ÄCV-sköljen. Nu ska det bara torka så jag kan se om det verkar rent.
-
Hjälp!! Turen e inte med mig just nu.. Igår tvättade ja håret med balsam, eftersom både SMT och bikarbonaten va slut.. Sambon hade varit snäll och köpt hen eldorado balsam, men tyvärr den normala och ja tänkte mig inte för, den innehåller juh sillikoner.. Nu sitter ja här utan något godkänt sista schampo, men har hittat två flaskor av dotterna gamla badskum, som knapt e använda och funderar på om något av dem kan fungera.. Har kollat upp innehållen, men skulle gärna vilja ha de dubbelkollat, innan ja kladdar i de..
Apoliva badskum (fem myror serien)
aqua, sodum laureth sulfate, cocamidopropyl betaine, PEG-6 caprylic/capric triglycerides, so´dium chloride, c12-13 alkyl lactate, parfum, citric acid, phenoxyethanol, bonzoic acid, dehydroacetic acid
och
Natusan baby badtime bath:
aqua, PEG-80 sorbitol laurate, cocamidopropyl betaine, sodium laureth sulfate, polysorbate 20, sodium chloride, citric acid, sodium lauroamphocetate PEG-150 distearate, sodium glycolate, disodium lauroamphodiacetate, sodium benzoate, parfum -
Synd att de inte fungerade för dig, men du har juh hittat ett SLS-fritt schampo iaf.. :) Huruvida de e bökigt eller ej, så beror de juh till stor del vilken metod man väljer och efter ett tag får man juh in teckniken som passar för en själv.. :) Ja har inte hållit på så länge (bara tre månader), men nu har håret börjat sabiliseta sig.. De ser inte lika fett ut på tvättdagarna, som innan.. :)nimble skrev 2009-11-19 02:44:45 följande:Jag testade no poo(p) metoden förra året, fick värsta hårsäcks inflammationerna i hårbotten och var tvungen att äta antibiotika för att bli kvitt skiten. Så nope, jag tycker denna metoden inte funkar.Däremot har jag hittat flera bra shampoon som inte innehåller SLS eller andra irriterande ämnen, men däremot Biotin. Super! Och så använder jag ett urbra balsam som innehåller emu olja, som är jättebra för håret och hårsäckarna. Så nu är håret välvårdat.Min erfarenhet med no poo var att det var bökigt, krångligt och luktade illa av vinägern. Det blev bara stripigt, att sätta i Aloe Vera gjorde saken bara värre. Jag såg helt enkelt inte klok ut. Tro mig, jag höll på länge, i över en månad, men håret blev bara fetare och oljigare och som sagt, till slut fick jag inflammation/infektion. Jag måste vara antagligen vanskapt om det blir så på mig, eller så är ni andra som gillar detta medicinska under :)
-
Ja blandar också upp i stora bakbunken, men tar en halv liter i måttet och tömmer över håret.. De blir inte lika tungt och de e lättare att massera hårbotten (ja drar i princip bara ingrarna över hårbotten, så ÄCV ska komma ner ordentligt).. Prova att ha huvudet bakåtböjt när du tvättar??Schnauser skrev 2009-11-19 02:58:29 följande:Använde min stora bakbunke och doppade huvudet i. (Hade kanske ett par liter däri - hur mycket brukar ni andra ha?) Sköljde så gott det gick och hällde sedan ÄCV-vattnet över nacken och neråt för att få allt sköljt. Stod i duschen, böjd som en fällkniv och med den tunga bunken över huvudet. Kanske gjorde jag det svårt för mig själv. (Jag har inget badkar jag annars kunnat stå på knä vid)Lukten av äppelcidervinägerna gick bort som beskrivits och håret luktar fräscht, men inte som med schampoo förstås. Fick inte samma "rentkänsla" som med schampoo. Hårbotten och håret närmast hårbotten känns som om det finns fett kvar. ...men det ser inte fett ut.
Om du doftsätter "tvättmedlet" med någon eteriskolja, så kanske de käns "schampofäscht"?? De e juh trotsallt massa parfymer i schampon.. Om håret känns som de e fett, så kaske du inte kom åt att massera överallt?? De tar sin tid innan man får in tekniken och kommer åt överallt.. Prova att massera längre nästa gång.. :) -
www.a-creme.comCybele skrev 2009-11-19 18:46:58 följande:Kommer ihåg hur mina hemmafärjningar kliar. Hur länge står du ut? :)Vad är A-kräm? Har funderat ett tag men tänkt att jag kanske inte behöver veta. Har du också supertorr hur på benen? Det är mitt främsta hudproblem ....
-
En del av balsamen finns de innehållsförteckning över på bodystore.com, så de e bara att börja läsa.. :PToKar skrev 2009-11-20 13:05:05 följande:Jag har så himla svårt att byta balsam, jag vågar inte testa något nytt. Om man t.ex. vill handla balsam på bodystore, är alla okej då eller har de mineraloljor och silikon i vissa?
-
Nej, de e rätt blandat.. Ja har faktiskt aldrig tänkt på om de börjar lukta i regn, men de luktar juh inget när man blöter håret för tvätt..Cybele skrev 2009-11-20 13:47:35 följande:Det regnade litenär jag var ute tidigare idag och jag fick för mig att det började lukta lite ÄCV - är det någon annan som varit med om samma sak. Hade 0,5 dl till 5dl vatten i min blandning och det kanske var lite starkt?