NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Taggtråden - tänkte inte på att BS kunde reagera med honungen, det blir två separata behållare! :)
Taggtråden - tänkte inte på att BS kunde reagera med honungen, det blir två separata behållare! :)
Jag behöver också mer info om WO!
Och jag behöver också sömn, nu ger jag mig ... God natt, sov gott!
Bättre än när taggtroden hoppar över ÄCV helt? :)
Förlåt!
Först, så egentligen har jag ingen koll. Jag har aldrig haft problem med mjäll men om jag låter det gå ett litet längre tag mellan tvättningarna (vet inte hur det är med no 'poo) så fick jag gulvitt nästan puder som jag fick under naglarna om jag krafsade i hårbotten.
Jag har undrat över något som du skrev tidigare, hade du inte jätteproblem med huden och hårbotten innan du började med no 'poo?
Min man har jättemjäll - han kan ha stora tjocka flagor som kommer loss. Jag tror att han allmänt har för mycket jäst i kroppen, det finns ett apoteksschampoo som man man egentligen bara skall använda i två veckor men så fort han slutar med det kommer det tillbaka, så han har kört det i 8 år. Skulle no poo fungera för honom och var är bästa metoden för honom i så fall? Han är konservativ och tycker inte om att testa olika saker.
Taggtroden - missade att din hårbotten kliade, det gjorde inte på mig.
jag kommer inte ihåg om jag redan frågat, ber om ursäkt om jag upprepar mig, men behöver tips om ett lätt balsam som funkar till CO. Jag har tunt hår och det är väl därför det jag har hemma gör det så konstigt.
Jag har redan skrivit upp ACO Baby schampoo på min svenska inköpslista och citronsyran som jag aldrig hittade här i England.
Taggtroden - kan du berätta hur du gjort med nässlorna och honungen, hur ser man till att teet blir starkt utan att det blir för mycket mängd vatten?
Lite tråkigt att det är fel sida på året, annars hade man ju inte behövt köpa nässlorna!
Jag har förresten ett tips på ansiktsvatten som skall vara bra till torrt vatten. Vet inte hur det är med det, men det luktar gott. Man tar lavendel, kamomillblommor och mynta som man kokar med vatten. Om man känner kan man först göra ett ångbad för ansiktet, innan man häller upp det på flaska. Jag använder sprutflaska.
Mitt ansikte är fortfarande konstigt torrt sen jag använde dermalogica tvålen igen förra veckan. Sen igår testar jag att använda ansiktskrämen igen efter honung och sockerskrubb. Börjar bli lite förtvivlad så jag hoppas att det hjälper! Vintern är ingen bra tid att experimentera ansiktsvård! :)