nimble skrev 2009-11-19 02:44:45 följande:
Jag testade no poo(p) metoden förra året, fick värsta hårsäcks inflammationerna i hårbotten och var tvungen att äta antibiotika för att bli kvitt skiten. Så nope, jag tycker denna metoden inte funkar. Däremot har jag hittat flera bra shampoon som inte innehåller SLS eller andra irriterande ämnen, men däremot Biotin. Super! Och så använder jag ett urbra balsam som innehåller emu olja, som är jättebra för håret och hårsäckarna. Så nu är håret välvårdat. Min erfarenhet med no poo var att det var bökigt, krångligt och luktade illa av vinägern. Det blev bara stripigt, att sätta i Aloe Vera gjorde saken bara värre. Jag såg helt enkelt inte klok ut. Tro mig, jag höll på länge, i över en månad, men håret blev bara fetare och oljigare och som sagt, till slut fick jag inflammation/infektion. Jag måste vara antagligen vanskapt om det blir så på mig, eller så är ni andra som gillar detta medicinska under :)
Vad konstigt att det gick sådär! Tråkigt för dig!
Men jag måste säga att en månad inte är en "lång" tid i no 'poo-sammanhang, håret/hårbotten behöver ofta längre tid för att vänja sig av med sin överproduktion av sebum. Att håret bara blev fetare och fetare kan ju bero på att du använde "fel" (för dig) tvättmedel, eller att du inte masserade ordentligt, och därför aldrig fick helt rent. Detta i sin tur kanske var det som ledde till inflammationerna.
Oavsett, du har hittat något som funkar för dig, bra det!