NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Ska absolut kolla, men det verkar som att mitt hår är lite kort än så länge. Men tack!
Har dessutom för mig att bikarbonat är svagt blekande, men om du inte har märkt av något av bikarbonaten så borde honung vara okej. Hoppas jag inte lovar något jag inte kan hålla nu bara ;)
Jag tror jag misslyckades med att tvätta håret i kväll... Det har inte torkat än men det känns som om det fortfarande är fett. Borstade håret ordentligt med svinborstborsten före tvätt. Hade Veganesebalsam, masserade hårbotten lite innan jag tog i det, och en ganska bra stund under tiden jag tog i det. Tog lite extra i längderna och gick sen omkring i morgonrock så det fick sitta i minst en kvart, säkert längre. Sköljde lääänge, avslutade med iskallt vatten. Sen har jag sköljt med ÄCV-vatten, men det brukar inte vara några problem.
Någon som kan felsöka? Har jag haft i för lite balsam? Hade i hela håret men inte "överflödigt". Låtit det sitta i för kort tid? Balsamet passar inte mitt hår? Håret var ganska så fett innan men det brukar det vara när jag tvättar det, men senaste gångerna har jag använt Änglamarks balsam.
Håret var dessutom lite strävt/"segt" att skölja ut, var det ett tecken på att det inte var rent eller är det olika från balsam till balsam?
Mamma Freja skrev 2009-11-11 21:22:12 följande:
Buhu, jag vill tvätta om håret med en gång, men då kan jag inte sova på flera timmar för att det inte har torkat och jag har inte sovit en hel natt den här veckan.
*gnäll*
gröna hönan skrev 2009-11-11 22:25:36 följande: