Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

RiNan skrev 2010-01-22 09:31:35 följande:
    Va? Är de inte det??? Osis
    Jag är mycket stolt över min farfar som slutade röka så fort det första larmet om att det eventuellt skulle kunna vara ohälsosamt kom. Hans omgivning skrattade åt honom, men han sa "om det finns minsta lilla risk så låter jag bli". Look who's laughing now ;)

*sidospår*
  • Denebola

Vad har vi för förkortningar här i tråden? Har jag missat någon?

SLS
    CO
    WO
    SMT
    BS
    ÄCV
    OCM

• Denebola
    Schnauser skrev 2010-01-22 16:42:05 följande:
    Hej, jag heter Schnauser och är lypsylberoende.   Finns det ett naturligare bättre alternativ som kan få mig att sluta smörja läpparna 10-15 gånger (minst) om dagen?   RiNan - tyckte jag läste något om bivax... Är det bra?
    Köp Bi-salva (på hälsokosten)! Den har jag (också lypsylberoende). Jag har även testat Bi-oliv, men den var väldigt odryg och luktade MASSOR av vanilj (så mycket att omgivningen märkte av det rätt tydligt).

Bi-salva innehåller olivolja, bivax, kokosfett och nattljusolja.

Jag upplever att jag behöver smörja mer sällan än med lypsyl, även om jag inte direkt aktivt försöker minska på gångerna jag smörjer (får ta det till våren när det inte är en massa minusgrader).
  • Denebola
    Björnmossa skrev 2010-01-22 18:13:12 följande:
    Jag håller med om att cerat på bivax, honung, jojoba och sånt är kalasbra. Du kan prova att bara stryka honung på läpparna också om du klarar av att inte slicka bort det direkt
    Jag har testat det där med honung, och även om jag lyckades låta bli att slicka på läpparna, så tyckte jag det var ganska obehagligt med socker precis vid tänderna (det smälte "in" liksom). Men för läpparnas skull var det bra.
  • Denebola
    Björnmossa skrev 2010-01-22 18:19:14 följande:
    Jo, det passar nästan bäst att ta på innan sängdags eller så.
    Men då har man ju precis borstat tänderna :P
  • Denebola
    Björnmossa skrev 2010-01-22 18:28:53 följande:
    Du ska inte smörja insidan av läpparna
    Mäh. :P Det smälter ju in ändå ;)
  • Denebola

Haha, vilka roliga historier ni berättar

• Denebola
    smula86 skrev 2010-01-22 22:33:54 följande:
    Tvättade håret (hårbotten) med bikarbonatsblandnig och det var inte rent innan, men nu är det hur rent som helst ^^
    Vad bra att det fungerade för dig ;)
  • Denebola
    fruganL skrev 2010-01-23 10:23:44 följande:
    Hum. Har i några veckor tvättat med sistaschampo typ en gång i veckan och därimellan bara sköljt med vatten och gnuggat lite hårbotten (mest för att det varit skönt och är lite reflex). Senste kanske två veckorna har jag WOat med tvåminutersgnugg och haft ÄCV en gång för någon vecka sen. WOlight mellan varven (alltså mest sköljt och bara smågnuggat för tillfreddställelsens skull). Hårbotten kliar lite och känns lite torr ganska fort. Så vad rekommenderas då? ÄCV?
    Om hårbotten känns torr skulle jag gissa på att en inpackning kan hjälpa. En SMT med några droppar olivolja i kanske?
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo