Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Kan man ha fett hår när man sätter i henna??

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Meddelande borttaget
  • RedTopaz

Tack!!

Cybele: Jag blandar ricinolja (ca 10%) med olivolja, rapsolja och jojobaolja, ca 30% var. Man måste nästan testa sig fram till vad som funkar bäst på sin egen hud.
    Jag har riktigt torr och tunn hy men får gärna småkvisslor. (inte så mkt längre efter att jag börjat med ocm)

Vad har du för typ av hud?

• RedTopaz
    Cybele skrev 2009-11-19 17:39:09 följande:
    Blue Topaz : då förstår jag, jag behöver båda! :) Har torr och tunn hud men inte så mycket problem med finnar förutom på hakan och det är väl närmast dietrelaterat. Har iofs använt "bra" produkter, typ clinique och dermalogica, och det har fungerat jättebra för mig men blev lite dillusionerad när jag insåg att rengöringstvålen innehåller SLS. Hade tänkt använda slut det jag hade och var nog påväg att byta till Dr Hauschka men de luktar för starkt och jag tycker de är superdyra. Det skulle vara mycket bättre att hitta en naturlig sätt som fungerar.
    Låter som att du beskriver mig innan ocm.
    Har man kvisslor på hakan brukar det vara hormonrelaterat och/ eller att man gärna sitter med händerna i stöd mot hakan eller tar sig på hakan omedvetet.
    Min hud mår bättre och är framförallt klarare än med dermalogica.

Nu sitter jag med allt klegg i håret och plastfolie över och familjen skrattar gott! FASEN vad det kliar i hårbotten!!! Suttit i en timme nu.
  • RedTopaz

Just det, jag ocm:ar ca varannan dag och där emellan smörjer jag bara ansiktet med min ocm- blandning eller med A- creme 1-2 ggr per dag.
    Ofta när jag ocm:ar tillsätter jag bikarbonat för att skrubba av torra hudceller.

• RedTopaz
    Cybele skrev 2009-11-19 18:46:58 följande:
    Kommer ihåg hur mina hemmafärjningar kliar. Hur länge står du ut? :) Vad är A-kräm? Har funderat ett tag men tänkt att jag kanske inte behöver veta. Har du också supertorr hur på benen? Det är mitt främsta hudproblem ....
    Jag stod ut i 2h.. Trodde jag var allergisk, men det slutade klia efteråt.
    A- kräm finns på alla hälsokoster, mkt bra!

Nej, jag hade det men nu tvättar jag mig bara med olja och tack vare No poo duschar jag inte lika länge och inte lika ofta och voila så var problemet borta.
    SweetNilam skrev 2009-11-19 19:07:02 följande:
    Blue Topaz- Du MÅSTE visa bilder sen! oavsett hur det ser ut! Jag vill se!!
    Jag behöver HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!! Håret har blivit orangeblont!! Jag ser inte klok ut! Så mycket för "ofärgande, men ger en lätt gyllene ton på blonda hår"

VAD GÖR JAG NU!???

Jag har katam hemma som ger en brun-grå ton (med det orangeblonda borde det bli ljusbrunt) men jag vill ju inte bli mörkhårig... Och jag vill absolut inte bleka slingor!
    *gråter*

Vänta, jag ska ta en bild..
  • RedTopaz

Så här ser det ut nu, men blixten tar bort en del av det orangea... =(
    Min hud blir helt rosa mot den här orange färgen.

Tvättas färgen ur efter hand????

Nej jag vill ju inte använda schampo mer..
  • RedTopaz
    Denebola skrev 2009-11-19 23:39:46 följande:
    Det är inte som vanlig henna som oxiderar på ett par dagar? Det kanske blir bättre? *Hoppas*
    Det låter bra!! Jag trodde hennaröd fördjupades efter ett par dagar?
  • RedTopaz

Trots att jag provfärgade en stor tuss hår från hårborsten först blev det fel, morr!! Skulle ha haft i lite mer katam.

• RedTopaz

Det här är förra veckan (innan pageklippningen iof)

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo