• Miss T

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Oj, va få recept det är där... Har för mig det var mkt mer.

• Miss T
    Cybele skrev 2009-11-23 23:42:04 följande:
    Bluetopaz - sa bra!!!!Besoker idag samma slakting som jag glomde min ansiktstval hos for tva veckor sen och da bestamde mig for att skippa den samtidigt som schampoot. Tyvarr har jag problem med att fa tag pa ricinolja, sa jag tankte idag att det skulle vara skont att bli ren ordentligt med tvalen, borjar namligen fa lite problem med min hud. Aj vad det sved! Jag maste fa tummen ur och bestalla oljan pa natet, for den tvalen vill jag undvika!
    Finns inte det på din apotek? Dem har det bakom disken här hos mig.
  • Miss T

Mamma Freja skrev 2009-11-24 09:30:53 följande:

Kan tipsa om att honung e riktigt bra att tvätta ansiktet me, tills du får tag på ricinolja.. :)
    Åhh. honung och bikarbonat är superbra!
  • Miss T

Jag brukar inte säga ngt. Bara att jag vill inte bli stylad eller schamponerad- Här kostar det extra att bli schamponerad så det är inte konstigt om man har gjort det innan. Sen gäller det att vara observant när hon ska föna eller blir klar. En del har för vana att sträcka sig mot sprayflaskan eller dylikt. DÅ gäller det att vara snabbt med ett NEJ!

Jag har aldrig nämnt att jag kör No Poo. Om hon frågar så säger jag ekologiskt och egen gjord balsam.

• Miss T
    Björnmossa skrev 2009-11-24 22:16:25 följande:
    "Ekologiskt" är bra!! Det ska jag säga
    Japp! Hon tyckte faktiskt mitt hår har jättebra kvalité! Då sa jag det, "ekologiskt".
  • Miss T
    Denebola skrev 2009-11-28 17:56:13 följande:
    Usch, mitt hår blir så himla blankt när det börjar bli fett.
    Är inte fett hår blankt? Hur ser det ut annars då? Mitt hår är blankt och strippigt när det blir fett. Trodde alla har så...
  • Miss T
    Denebola skrev 2009-11-29 10:39:40 följande:
    Men ÄVC funkar mot exempelvis mjäll, så i det fallet går det nog bra att sätta det i torrt hår.
    Jag föreslår citronsaft ist för äcv. Det går åt rätt mkt för att blöta ner torrt hår och äcv luktar inte gott.

Jag har använt citron och sen masserat. Det har gett bra resultat!
  • Meddelande borttaget
  • Miss T

Mamma Freja skrev 2009-12-02 18:28:17 följande:

Många (även ja) har frågat flera gånger i vilka propotioner man ska blanda citron, men har inte upplevt att de kommit något svar på de.. Du kanske kan svara på??
    Jag tar faktiskt samma propotioner som jag tar äcv. Kanske behövs det inte så mkt spädning men varför göra det svårt för sig.

Jag tar en liten skvätt(1 msk) i en 1 L kanna och sen vatten upptill kanten.
  • Miss T

Jag har upptäckt Naturelles balsam. Skitbra. 15kr på ÖB.

Däremot så kliar det en aning... jag kanske e proteinkänslig...? Är det bikarbonat som får bort proteinet?

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo