• Miss T

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Hej alla!
    Jag har provat det är med utspädd balsam och sen låta det vila i 15-20 min alt 5min i bastun. Tror det kan funka. Wohohooo! Sen har jag använt sockerscrubben när jag duschar. Använder den både som scrubb och tvål. Funkar jättebra! Nu är jag lite osäker, hur ofta kan man scrubba? Tänker använda det varje gång jag tvättar håret med balsam, vilket blir kanske 2ggr i veckan.

• Miss T
    Björnmossa skrev 2009-11-01 21:04:32 följande:
    Alltså det här med deo. Du använder inte alls längre eller? Hur funkar det?Taggtroden, har du lyxkokos under armarna eller köper du silverpaket? Jag är inte helt nöjd med nån deogrej jag provat. Ska kanske börja testa mer systematiskt. Hur gör alla andra?
    Har du provat receptet med rosenvatten +thaisten/pulver + "ngt mer"...? Jag tyckte det funka bra! Inte så jättemkt doft från rosenvattnet men man slipper svettlukten.
  • Miss T

Jag har provat tistel och det var alldeles för torr. När jag blandade med olivolja eller fetare olja blev den mer lagom. Jag vet inte om jojoba är lämplig eftersom den är också torr olja, eller möjligtvis halvtorr?

• Miss T

Mamma Freja skrev 2009-11-06 18:59:07 följande:

E de någon som tycker håret blir fett snabbare än vanligt om SMTn får sitta i "för länge", alltså längre än ni brukar ha den i??Ja brukar gå me SMT i en halvtimme och de håller sig tvättdagen+3 dagar utsläppt.. Sist fick de sitta i en timme och ja kunde inte ha de utsläpt mer än tvättdagen och dagen efter).. :(
    Jag har märkt att bastu är inte det ultimata sättet för mig. Däremot sätta upp håret i ca 15-20 min är bättre. Förut har det funkat med balsam/smt i bastu men inte längre. Vet inte vad jag har gjort...
  • Miss T
    Hypnotica skrev 2009-11-08 00:04:14 följande:
    Troligtvis mår ditt hår bättre nu och kräver inte samma långa uppsugning av balsam :)
    Det låter logiskt!! Va lättad jag blev nu! *haha*
  • Miss T

hur har du använt äcv?

Min fd kille hade mjäll. Då tog jag konc citronjuice och masserade hela hårbotten. Vet faktiskt inte om jag hade bikarbonat med oxå... Iad så belv det bättre för honom... Samtidigt så slutade han med Head&shoulder utan använde Wendelas babyschampo. MKT omanligt enligt honom.

• Miss T
    skypigveon skrev 2009-11-08 18:53:28 följande:
    jag blandar ut ÄCV med balsamet...enda vettiga sättet att få det att stanna kvar i håret så det kan göra verkan och inte bara rinna ut... ...gnuggar förståss noga i hårbotten...
    Har du provat bikarbonatmetoden? Med ÄCV/citron efteråt.
  • Miss T

Blå myra
    Rasulera är naturlig isf. Men det kan vara för torrt för håret. Har du provat späda ut bikarbonaten lite så det inte bara klibbar ihop?

Jag har aldrig hört honung ska bleka håret. Bara citron i solljus har den effekten.

När jag använde WO var det normal massage i hårbotten men desto längre sköljning i hårlängderna.

Ägg är annars ytterligare ett alternativ men inte smidigare för det.

• Miss T

Jag kommer på ngt. Nässelte!!! Någon här tipsade om nässelte som tvätt. Koka till stark nässelte och låt svalna. Använd som schampo. Inget efterskölj behövs tror jag. Jag kommer ihåg det blev rent. Men man får massera som bara den!

• Miss T
    Hypnotica skrev 2009-11-11 06:54:53 följande:
    Det var inte björkte du menar?
    Nope, jag har kvar förpackningen. Jag kommer ihåg en del som plockade ny utslagna björkblad och tvättade eftersom dem innehåller sapoiner. Men jag orkade inte det så jag köpte nässlete istället.
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo