RedTopaz skrev 2009-11-05 12:09:26 följande:
Jaha! Det stod på sidan att till axellångt hår krävs 300g henna per färgning?Beställde 500g cassia och 100g var av buxia och henna, med tanke på mitt tunna hår borde det räcka till 2-3 färgningar tänkte jag, men då räcker det kanske längre då =)Mitt hår har börjat bli mindre fett nu! =) Förut var det smör när jag vaknade dag 2 men nu är det oftast bara lite grann så jag har i havre eller torrschampo och kan ha det UTSLÄPPT i två dagar i rad. Fantastiskt!Så nu tvättar jag var 3e dag istället för varannan.Men jag funderar på att klippa av det i page.. det är sååå tunt och jag tycker det ser så stripigt ut även om det är blankt och välmående numera.Mannen tokvägrar att jag klipper mig, men jag mår dåligt över att det ser ut så här och jag måste borsta det iderligen för att det inte ska "stripa sig".
Njae. Kanske de första gångerna tills man får den nyans av rött man är ute efter. Nu färgar jag princip bara rötterna (och kör en henna gloss nån gång om året).
Har man rakt hår är det väldigt vanligt att det hänger i "klumpar". Det liksom ingår. Du kanske ska toppa det ordentligt och sedan toppa regelbundet nått år? På så sätt så ger du håret en chans att få lite volym (iom att korta hår hinner växa ifatt).