Inlägg från: Hypnotica |Visa alla inlägg
  • Hypnotica

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Blå Flygare skrev 2009-11-04 22:21:49 följande:
    Är det bara jag som måste ha håret utsläppt när det blir flått? Det blir bara flått vid tinningarna, så har jag det utsläppt syns det inte, men har jag det uppsatt syns bara det. Testat jojobaolja nu, tycker inte om lukten. Synd, för den verkar bra i övrigt.
    Du kan ju tillsätta någon annan olja med doft.
  • Hypnotica
    RedTopaz skrev 2009-11-05 12:09:26 följande:
    Jaha! Det stod på sidan att till axellångt hår krävs 300g henna per färgning?Beställde 500g cassia och 100g var av buxia och henna, med tanke på mitt tunna hår borde det räcka till 2-3 färgningar tänkte jag, men då räcker det kanske längre då =)Mitt hår har börjat bli mindre fett nu! =) Förut var det smör när jag vaknade dag 2 men nu är det oftast bara lite grann så jag har i havre eller torrschampo och kan ha det UTSLÄPPT i två dagar i rad. Fantastiskt!Så nu tvättar jag var 3e dag istället för varannan.Men jag funderar på att klippa av det i page.. det är sååå tunt och jag tycker det ser så stripigt ut även om det är blankt och välmående numera.Mannen tokvägrar att jag klipper mig, men jag mår dåligt över att det ser ut så här och jag måste borsta det iderligen för att det inte ska "stripa sig".
    Njae. Kanske de första gångerna tills man får den nyans av rött man är ute efter. Nu färgar jag princip bara rötterna (och kör en henna gloss nån gång om året).

Har man rakt hår är det väldigt vanligt att det hänger i "klumpar". Det liksom ingår. Du kanske ska toppa det ordentligt och sedan toppa regelbundet nått år? På så sätt så ger du håret en chans att få lite volym (iom att korta hår hinner växa ifatt).
  • Hypnotica
    Denebola skrev 2009-11-05 12:20:11 följande:
    Haha, trodde du tyckte jag gjorde något skamlöst och att jag hade missat något, tills jag såg att du hade missat länken :PSka absolut kolla, men det verkar som att mitt hår är lite kort än så länge. Men tack!
    Svinryggsvarianterna borde du kunna modifiera rätt friskt :)
  • Hypnotica
    RedTopaz skrev 2009-11-05 18:03:02 följande:
    Jo det var min tanke från början, vill inte ha det längre än nu iaf.Men det lockar att bara klippa av också... Blir mkt slarvig knut nu för att jag är trött på det...
    Hur långt hår har du?

En del utav hemligheten med låååååångt välskött friskt hår stavas "uppsättningar". Jag postade ju skamlöst en länk tidigare i tråden med instruktionsvideos..
  • Hypnotica
    mejram skrev 2009-11-05 18:27:41 följande:
    Jag har aldrig haft några problem med Herbique, så jag förstår inte riktigt alla som klagar så på den. Har heller aldrig sett att det skulle finnas kemikalier i. Men så har jag bara kört den kopparröda varianten. Nu köper jag min henna i saluhallen i Rinkeby, 500g för 25:-, iransk henna, superbra! Sist köpte jag något annat märke också för ungefär samma pris, men den har så läskigt illgrön färg, så jag är skeptisk till om det verkligen är ren henna som det står, har inte vågat använda den än.
    Det är inte alla som har problem med den. Den funkar på mig, men jag ogillar starkt att den är så grovmald. Sedan vet man aldrig hur gammal den är (vilket påverkar resultatet).
  • Hypnotica
    Miss T skrev 2009-11-07 11:14:45 följande:
    Mamma Freja skrev 2009-11-06 18:59:07 följande:Jag har märkt att bastu är inte det ultimata sättet för mig. Däremot sätta upp håret i ca 15-20 min är bättre. Förut har det funkat med balsam/smt i bastu men inte längre. Vet inte vad jag har gjort...
    Troligtvis mår ditt hår bättre nu och kräver inte samma långa uppsugning av balsam :)
  • Hypnotica
    Miss T skrev 2009-11-10 22:27:12 följande:
    Jag kommer på ngt. Nässelte!!! Någon här tipsade om nässelte som tvätt. Koka till stark nässelte och låt svalna. Använd som schampo. Inget efterskölj behövs tror jag. Jag kommer ihåg det blev rent. Men man får massera som bara den!
    Det var inte björkte du menar?
  • Hypnotica

Henna fäster verkligen bra på allt hår....

Fredagskväll + en cider + allmänt uttråkad = mattan matchar gardinerna....

• Hypnotica
    RedTopaz skrev 2009-11-24 22:36:53 följande:
    Hmm.. fått henna på mattan?? =(
    Jo, min "matta". Den där nere.
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo