Inlägg från: Taggtroden |Visa alla inlägg
  • Taggtroden

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

RiNan skrev 2010-01-05 11:36:25 följande:
    Ja du ser ju ut att ha sånt hår som jag har Finns det bara en eller för vilken hårtyp har du? Hur känns den efteråt?
    Nej det finns bara en sort... tycker inget vidare om lukten på den, men brukar droppa i lite rosmarinolja i den så luktar det bättre. Den doften sitter dock inte kvar när håret torkat, men det gör visserligen inte den otrevliga lukten från balsamet heller så det går bra :)  Håret känns extremt lent och mjukt, ibland kan jag få känslan av att det känns lite plastigt, men det är bara första dagen. Trivs bra med det balsamet :)
    Dock tycker min man att det inte alls är bra! Hans hår reagerar tvärtemot mitt och blir flygigt och statiskt och torrt och frissigt... (men han använder ju schampo så :P)
  • Taggtroden
    Titrania skrev 2010-01-07 18:58:08 följande:
    Hej folkens. Jag har funderat lite på det här med sockerscrub. Orkar verkligen inte läsa igenom 183 sidor för att hitta det Men visst var den bra till hårbotten? Har fått märkliga pluppar/finnliknande och tänkte att det kunde vara något att få "scrubbat" lite? Och ska jag tvätta håret som vanligt efter det (vanligt för mig är då BS + ÄCV), eller ska jag hellre vänta tills jag fått köpt balsam och köra en SMT?
    Jag har testat det några gånger då min hud i ansikte och hårbotten inte verkar kunna göra sig av med gamla hudceller normalt Och det funkar jättebra för mig med sockerscrub i hårbotten! Jag har blandat lite honung och lite vatten och socker och scrubbat (jag brukar ju tvätta med honung också så jag kör en tvätt med detsamma) och sedan sköljt med vatten!
  • Taggtroden

Var in på grön gåva idag i stan och de har ju så mycket man vill ha! Men det blev en tvål från urtekram, hennafärg, aloe vera och två teer

• Taggtroden
    Fossa skrev 2010-01-08 00:52:31 följande:
    Hej på er! Är jättenyfiken på att testa no poo eftersom jag har mycket problem med seborre (och annat eksem) och har dessutom lockigt hår med en miljard supertunna strån som bara blir friss. Plattar alltid håret om jag vill vara fin men det skulle vara kul att se om jag kan få fina lockar. Jag är allergisk mot produkter med parfym. Jag använder inte tvål pga mina eksem så att sluta med schampo också känns inte så konstigt. Tänkte nu prova Oliv naturell sensitive schampo som sista schampo och Oliv naturell sensitive balsam. Vad tror ni om det? Måste man ha både tvättbalsam och vårdande balsam eller kan jag enbart använda Oliv naturell sensitive balsam? Någon som har tips på parfymfri stylingprodukt för att definiera lockarna? Tips på andra parfymfria produkter?
    Jag använder ett balsam både som tvättbalsam och vårdande balsam (fast jag tvättar oftast med andra metoder men ibland så...) Jag tycker att du kan prova med Oliv naturell som både och, så ser du hur det fungerar. Därefter kan du ju anpassa dig efter vad ditt hår behöver :) Kanske funkar det jättebra, kanske behöver du byta balsam helt, eller prova någon annan tvättmedtod, man vet aldrig vart man hamnar när man väl börjar med det här
    Stort lycka till!
  • Taggtroden

Jag testade också citron/badkpulver- masken igår och läste bakpulver! Kändes jättebra efteråt och en hel del pormaskar försvann! Trevligt :)

Wiie jag vill också lägga in en bild på mitt hår men jag vet inte om jag har nån bra... :/

• Taggtroden

Idag gjorde jag värsta special- blandningen och tvättade håret med! Det var rejält fett... blandade honung och liiiite vatten, hällde i socker för att scrubba hårbotten med samt lite BS för tvätt och lite solrosolja. Det kanonfint, kände redan i duschen när håret fortfarande var blött hur mjukt det blev
    Och nu när det är torrt så känns det fortfarande väldigt mjukt och det blev rent och fint. Dock känns det en aning tungt, men inte så farligt... :)

• Taggtroden
    Mamma Freja skrev 2010-01-10 22:23:27 följande:
    Taggtroden: Ja kollade din blogg och såg att du hade egengjorda våtservetter i din badrumshylla och dessa blev jag nyfiken på.. Vad använder du den till? E de typ ansiktsservetter? Får man fråga hur du har gjort dem??
    Ja, jag fick tipset här på FL faktiskt :) Jag använder dem mest till om man ska bort över dagen eller på utflykt eller festival så kan det va bra att fräscha upp sig med :)

Jag tappar upp lite vatten i handfatet, sprutar i lite olivolja och lite etersik olja och lägger i ett antal torra tvättlappar, blöter ner dem ordentligt, vrider ut lite men inte så att de är fuktiga och så att det kan droppa lite från dem och lägger in dem i en plastpåse med klämma på :)
    De håller rätt länge, flera veckor faktiskt!
  • Taggtroden
    Schnauser skrev 2010-01-11 18:13:52 följande:
    Mitt paket från Crearome har kommit. Ska göra regenerande hudolja på avocasoolja, tistelolja, nattljusolja och karotin. Ska bli spännande.  Efter en sväng på stan i jakt på silikonfritt balsam gick jag bet. Expediterna verkar inte veta så mycket om detta. Inte ens på Apoteket eller Specialbutik för hårvårdsprodukter. Vågade inte köpa något.  Vilka balsam använder ni? (Ska göra SMT) 
    Jag använder Coop Xtra balsam och är supernöjd med det! (men maken tycker att det suger så det är nog väldigt olika).
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo