Inlägg från: Björnmossa |Visa alla inlägg
  • Björnmossa

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Taggtroden skrev 2010-01-13 10:10:06 följande:
    Min syster är också nyfiken på det där med att ha öl i håret... men varken hon eller jag har hört något mer ingående om det, så jag undrar också om någon här har lite koll?
    En kompis har kört med det. Gör lent och luktar inte när håret torkar säger hon, lite som ÄCV kanske?

Har även hört att det funkar som läggningsvätska om man rullar håret och det kunde vara kul att prova nån gång.
  • Björnmossa
    LillaVild skrev 2010-01-13 15:25:34 följande:
    Hallå! Tänkte mig en inpackning eller rejäl "mattvätt" idag Men undrar...ska man hä i inpackningen i torrt hår eller blöta först? Det borde ju suga åt sig bättre om håret är blött? Samt att det är sjukt svårt att fördela i torrt hår...
    Jag sätter alltid i torrt, blir så rinnigt annars.
  • Meddelande borttaget
  • Björnmossa
    Mamma Freja skrev 2010-01-14 00:24:01 följande:
    De tipset tackar jag för!  Jag älskar doften av kokos och har varit på jakt efter en kokosolja som verkligen luktar kokos..
    Lush har en kokosdeo i puderform som jag tycker du ska testa.
  • Björnmossa
    Mamma Freja skrev 2010-01-14 01:41:44 följande:
    Tack!! Jo, ja såg att du tipsade om den innan nyår och blev helt lyrisk.. Hoppas jag ska kunna ta mig till Västerås för en schoppingtur snart..
    Gört, är nyfiken själv nämligen... jag köpte ju andra varianten
  • Björnmossa
    Denebola skrev 2010-01-14 08:00:10 följande:
    Måste bara fråga hur en puderdeo funkar... Det känns som om det bara skulle bli damm överallt, förutom i armhålan :P Hur får man på den? =)
    Antar att den är lite som deras Powder Dust i konsistensen. Det är lite fett så det dammar inte farligt, jag tar lite i handen och stryker på. Ungefär som med bakpulver om du har provat det. Lite dammar det kanske, svårt att säga, förvarar den på samma hylla som mitt dammiga puder
  • Björnmossa
    Denebola skrev 2010-01-14 17:18:48 följande:
    Okej, jag tänkte att om man ska "strö" på det, så säger det bara *floff* och så är man, kläderna och badrummet täckta i pulver :P
    Det står nåt om att pudra i lushtidningen tror jag men jag tycker det känns tryggare att ta i handen =)
  • Björnmossa
    malush skrev 2010-01-14 20:42:32 följande:
    Jag har testat Lushs puderkokosdeo och gillar den inte.. Puder är jobbigt, den luktar kemiskt och funkar inte till det den ska (inte för mig i alla fall) Gillar man äkta kokosdoft (typ crearomes olja) som jag så är denna deo bara blää.. tyvärr
    Synd. Jag har tea tree-varianten och tycker den är bra, bättre än Rosenseriens som var min favorit tidigare.

Tjejen jag köpte den av sa dock att tea tree var kraftfullare än kokos så de är kanske olika. Jag gillar dessutom lukten och föredrar torra deodoranter. Sen är ju allas kroppar olika också.
  • Björnmossa
    Denebola skrev 2010-01-14 21:26:32 följande:
    Nya frågor om pulverdeosarna: Blir det inte vitt i kläderna och så vidare? Dammar av sig? Vit i armhålan?
    Nej, nej och nej. Om man inte spiller på sig då, men så är det ju med alla deodoranter.

Jag har använt bakpulver en del den här funkar på samma sätt, fast den är tusen gånger bättre.
    malush skrev 2010-01-14 21:29:53 följande:
    Jag upplevde det som att det blev vitt på kläder och lite överallt runtom (trillade även ner från armhålorna så jag kunde ha pulver i sidorna) trots att jag försökte ta lite och försiktigt.. kanske hade jag fel teknik, men jag tyckte inte det var smidigt alls
    Låter jättekonstigt! Okej olika kroppar och att de två dofterna är olika effektiva, men vi har väldigt olika erfarenhet. Tog du också med handen eller pudrade du direkt på kroppen? Kan tänka mig att det kommer lite här och där om man häller direkt ur burken.
  • Björnmossa
    malush skrev 2010-01-14 21:32:14 följande:
    Cheshire cat Var det inte du och jag som pratade om balsamet Erittäin hieno suomalainen hiushoito från Cederroth här för typ tusen år sedan?
    Det känns inte igen, var nog nån annan.
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo