NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Nu är iofs inte mitt mål att använda bara naturliga produkter (har dock inget emot det, bara det funkar) utan att få så långt hår som möjligt, men jag har exprimenterat med "alternativ" hår- och hudvård i ca 3 år.
Bikarbonat rengör extemt bra. Så bra att mitt skalphår blev alldeles uttorkat. CO/WO-metoden fungerade inte heller, rengör för lite vilket gör att jag får kliande hårbotten och finnar.
Nuförtiden blir det Family Fresh (den i blå flaska). Sambon använder den till kroppen/håret, så vi har iaf minimerat antalet tvättprodukter i duschen. Tvål använder jag inte på kroppen heller.
Hittills har jag använt Coops X-tra som balsam, men de la ner den Coop-butiken jag brukade gå till. Men nu har det öppnat ett Lidl på gångavstånd! Hittade Cien-balsam där (iofs med en silikon lååångt ner i listan på ingidienser, men men...) så där sparar man in bensinen iaf.
Däremot är väl min hårpinne/hårgaffel/Ficcare-besatthet inte den mest miljövänliga....men ack så roligt! (Och att slänga upp hårvideos på YouTube?
Är det någon annan här som siktar på långt hår?