NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Jag tror du ska passa dig för banan i inpackningen, har hört skräckhistorier om det!
Jag tror du ska passa dig för banan i inpackningen, har hört skräckhistorier om det!
Jag har använt det rätt mycket till både hår och kroppstvätt. Funkar fint och i längden kanske lite för bra På vintern tycker jag håret blir lite torrt och elektriskt av det men på somrarna funkar det jättebra för mig. Använde alltid rasul att tvätta med innan jag fick till CO.
Jag använde tistelolja till sockerskrubb tillsammans eterisk olja av rosmarin och citron . Funkade fint och luktade gott
vad har du använt för metod?
förlåt, var för långsam med att skicka på posta-knappen
Prova SMT-inpackning! Och om du ska använda ÄCV tycker jag du ska använda den som skölj utspädd.
Grattis grattis till graviditeten!! Nu är jag lite nyfiken på vem du var förut i tråden, vill du inboxa mig?
Mitt tips är att smörja in magen med kokosolja, mysigt och så kanske det förhindrar några bristningar
Då gissade jag rätt
Lycka till med graviditeten och bebis. Åååh, det är så underbart!!
Är det någon av er som testat att istället för att borsta ut havremjöl/potatismjöl istället skölja ur det med vatten? Eller blir det bara gröt då tro?
Jag tänkte väl egentligen istället för CO eller annan vattentvätt. Om man skulle klara sig med enbart havre och vatten istället för balsam/bikarbonat/lera/ägg. T.ex att först köra havretvätt, borsta ur det värsta och sedan köra WO. Jag måste testa någon dag
Hej och välkommen till den här underbara världen utan schampo och annan skit
För mig tog det ett tag att få balsammetoden att fungera (provade några gånger med jämna mellanrum men nej...) Tricket var (för mig) att hitta rätt balsam för mitt hår (Änglamark sensible) och att låta det sitta i ett tag innan tvätt.
När jag började för ca 2 år sedan körde jag ägg och ibland rasullera. Ägg gör håret rent och fint men lite meckigt tycker jag att det är och så måste man skölja i kallt vatten för att inte få äggröra i huvet. Bikarbonat fungerar också bra men håret kan bli lite torrt, och så är ÄCVskölj ett måste för att återställa ph-balansen vid bikarbonattvätt och jag klarar inte av lukten. Så summa sumarum, just nu trivs jag bäst med CO (balsammetoden) men varvar med annat emellanåt också.
Svårt att säga vad som kommer fungera bäst för dig, det är olika för alla men det är jättekul att testa olika varianter och se vad som passar en själv bäst och ge inte upp...det kan ta tid att hitta sin metod och att lyckas dra ut på tvättarn, men belöningen är stor Lycka till!