• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan?

Jag är verkligen besatt av tanken att jag inte kommer kunna få barn. Hur mår ni andra? Hur försöker ni tänka för att kunna slappna av?

• Rondellen

Stella 78 skrev 2009-12-16 23:13:38 följande:

I helgen kom illamåendet och igår kräktes jag för första gången... Inte så kul men ändå positivt! Och idag såg vi ett litet hjärta på vul som såg ut som en blinkande lysdiod Så än sålänge, peppar peppar, så går det åt rätt håll!
    Stella, jag lästa på ett ställe att när man väl har sett ett hjärta på vul kan beräknad risk för missfall minskas från 25% till 5%, så nu är statistiken på din sida!

Uppdatera o berätta! Grattis till illamåendet :D det måste kännas fantastiskt att få känna symtom!
  • Rondellen

volvo bm 814 skrev 2009-12-21 20:53:03 följande:

Nu behöver jag inte vara orolig längre. Hcg var nere på 3 nu. Ska ta ett prov till så att det ligger på 0 och inte börjar stiga igen.
    Vad skönt, ngn förklaring till varför det sjönk så långsamt?
  • Rondellen
    annamich skrev 2009-12-22 10:26:21 följande:
    Hej alla utomkvedsare och som vill bli gravida igen. Här kommer lite uppmuntran. Jag fick ett konstaterat x i februari i år, det gjorde ONT och blödde ut av sig självt och sedan fick jag gå på regelbundna hcg-kontroller och det var nere på 0 efter ungefär 2 månader. Efter det var jag deppig och säker på att jag inte kunde bli gravid på rätt ställe (eftersom läkarna trodde att x:et berodde på en klamydiainfektion jag hade för tio år sedan var jag övertygad om att jag hade söndertrasade äggledare). Men igår fick jag veta att jag är gravid igen och på rätt ställe den här gången. Nu oroar jag mig ändå för ett tidigt missfall eftersom mina gravsymtom plötsligt försvunnit men är ändå jätteglad att det faktiskt inte var några problem alls att bli gravid på rätt ställe (dessutom på första försöket!). Kram på er alla och Lycka till
    Tråkigt att behöva oroa dig, MEN vad härligt att det ändå passerat! Jag har samma historia som du så underbart att höra om när det går vägen!
  • Rondellen

Stella 78 skrev 2009-12-23 09:42:18 följande:

Är det inte dags för dig att plussa på riktigt nu Frikadellen?
    Snart snart :D Nu är mensen slut, så ÄL dagarna efter nyårsafton... Jag och sambon satt i bilen från svärföräldrarna och pratade om hur vi skulle dela upp föräldraledigheten om det blir bäbis till hösten. Usch, rädd att jinxa det, men samtidigt roligt att börja våga sig på att prova igen! Hur mår du då Stella? Har du varit på VUL än`?
  • Rondellen

Stella 78 skrev 2009-12-27 16:40:51 följande:

Var på vul för 1,5 veckor sedan och såg då ett litet tickande hjärta. Har bokat tid för ytterligare ett vul den 11 jan för att se så pyret mår bra. Då kommer jag vara i v.9+6 och hoppas d åatt pyret växt till sig lite och kanske t om kan se korta armar På något sätt så känns det som det kan gå vägen denna gång, men vågar inte hoppas för mycket ännu.
    Är så glad för dig! Jag hoppas att du håller dig kvar i tråden så man får veta precis hur illa du mår :D Det är så roligt att få höra att allt går bra, och riktigt uppmuntrande för oss andra! Hoppas att jag inte är långt efter, vi kanske får bebis med ca två- tre månaders mellanrum! Jag tänker att allt det hemska man har varit med om inte kommer att spela ngn roll när man väl får sin bebis, då blir det som om det kvittar.
  • Rondellen
    Stella 78 skrev 2010-01-02 19:17:41 följande:
    Hejaheja! Håller tummarna för dig! Har du inte saknat testträsket liiite åtminstone? Jag kan sakna det ibland Har ett gravtest kvar som jag nog kommer kissa på någon dag bara för att... och sen har jag massor ÄL-test kvar som jag nog ger bort till en kompis när jag kommer över v. 12
    Jo, klart jag har... fast samtidigt har det varit skönt att ha mens och känna sig trygg i att blodet är normal mens och inget annat. Att ha regelbunden mens har oxå känts som ett kvitto att allt är bra med mig annars. Har jättetydlig ÄL nu, karln min känner sig halvt utnyttjad tror jag. Spontaniteten är som bortblåst :D. Fast sexdriften går ju upp när man har ägglossning, så det hjälper ju så klart.
    Kom på härom dagen att blir jag gravid nu finns det en chans att jag får en bebis med det coola personnumret 101010!! Sen blev jag arg på mig själv som börjar ta saker för givet...

Egentligen borde du spara dina ÄL-test inför syskonförsök, men att ge bort dem tror jag skulle vara den coolaste och skönaste känslan för dig just nu. Tänk att kunna få säga att dessa behöver jag inte längre!

Tycker att du ska kissa på sista testet bara för att återigen få det där fina plusset...
  • Rondellen
    Stella 78 skrev 2010-01-03 21:26:08 följande:
    ÄLtesten håller ju inte så länge och därför tänkte jag ge bort dem. Kissade på testet idag. Det blev starkt med en gång. Glömde sen bort det och kollade först efter en timme. Då var det inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Blev lite nojig över det men försöker släppa det nu. Behöver inte betyda något. Ska på vul nästa måndag igen så då får jag se om pyret mår som det ska och har växt till sig. Men med tanke på mitt sjuka illamående jag haft några veckor och som nu senaste veckan blivit konstant så borde hormonerna flöda i kroppen.
    Men! Det vet du väll att man aldrig ska kolla efter en timme! Var det starkt inom tio min så är det det som gäller!
    Förstår all din noja. Jag är nojigheten själv. Går omkring och tror att all nojan ska släppa när/om jag får reda på att jag är gravid och på rätt ställe. Men där har jag nog fel, då kommer ju nojan för hur graviditeten ska gå, och för att inte tala om hur det ska bli när jag ska ha ett litet barn att noja mig för. Tänk att man aldrig får slappna av...

Spännande med vul, vilken vecka är du i nu, och skall vara i då?
  • Rondellen

Nu har jag BIM om en vecka 14:E januari. Jätteömma bröst, brukar ha det två-tre dagar innan mens men itne så här tidigt. Tror ni att det kan vara ett tecken på att något annat hänt...? Vill testa så där tidigt som du Stella, men är rädd att jag skall bli orolig vid minus, bara ett jättestarkt pluss skulle lugna mig...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?