Inlägg från: burriburrbloggen |Visa alla inlägg
  • burriburrbloggen

Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!

konkelbär skrev 2009-10-27 19:43:10 följande:
    Folk brukar inte anpassa sina kostvanor efter varesig innehåll eller efter hur nyttigt det är.
    word!
    jag avskyr korv. men det som fick mig att sluta var inte det vidriga innehållet.
    när jag väntade mitt andra barn så tog det tvärstopp. jag spydde av tanken på korv.
    burriburr.se - 24 och nöjd.
  • burriburrbloggen
    SweetNilam skrev 2009-10-27 19:47:17 följande:
    För att jag tycker det är gott!? Annars är det väl ingen ide att äta något? Och gillar man inte det, så avstår man! Jag gör så iaf! Sen struntar jag i vad andra tycker om det!
    Jag kunde inte tro det men Agnes har ju jättebra röst!
  • burriburrbloggen

oj kära hjärtanes. svarade på helt fel ställe!

• burriburrbloggen
    JONSO skrev 2009-10-27 19:58:12 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:50:42 följande: Uddevallare smakar kanongott!!
    nu blir jag nyfiken. vad har jag missat?
    ge mig en grundlig smakanalys.
  • burriburrbloggen
    SweetNilam skrev 2009-10-27 20:00:00 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:56:38 följande: Jag har full förståelse för folk som inte äter korv (eller vad tusan annat som helst). Syrran min gör det inte. Hon tröttnade också. Men jag kan inte se meningen! Det görs, då äter jag! Ja, hemskt ointressant tråd i övrigt, men har inget bättre för mig just nu ändå...
    såna här trådar piffar upp min dag. jag är så trött på trådar om muslimer och ammande.
  • burriburrbloggen
    SweetNilam skrev 2009-10-27 20:03:36 följande:
    Smakar inte som något annat. ICA, Coops, HotDogs - alla andra märken kan dra dit pepparn växer. Det finns ingen godare grillkorv än uddevallare. Ironiskt nog är det (rydbergs) de enda tillverkarna som inte skriver ut alla ingredienser (eller om det är någon hemlig ingrediens) Finns runt Uddevalla trakten. Dock knappt i göteborg, så det är Uddevalla och kranskommuner typ!
    jag har en kompis som praktiserar i uddevalla. jag ska be honom köpa. 
    det är säkert knark i den. jag tror det om allt som är minsta gott. tex sushi. jag tror att det är knark i sojan och jag skämtar inte.
  • burriburrbloggen
    ebben skrev 2009-10-27 20:04:23 följande:
    MENAR BARA ATT MAN KAN JU TYCKA SÅ OM I STORT SETT ALLT........ SORRY-STORA BOKSTÄVER! tex färdiga såser-hua så mycket ohälsosamt i de! det måtte du inte använda! eller köpt buljong! eller köpt bröd-mycket onödiga tillsatser o sånt... halvfabrikat innehåller ofta massa onödiga OCH ohälsosamma grejer. men eftersom du,TS ,tycker korven innehåller så mycket äckligt-så köper du antagligen aldrig såna saker heller?
    vad är det för fel på köpt buljong? *rädd*
    jag använder det jämt
  • burriburrbloggen
    Lincon skrev 2009-10-27 20:09:11 följande:
    den innehåller nog bl.a. glutamat, mängder av smakförstärkande ämnen och annan skit. Men man dör inte av det. Människan är otrolig, som många andra arter, vi kan leva på nästan vad som helst och ändå fungera dugligt.
    aha, men jag antar att det ökar risken för tumörer och cancer? hjälp. men jag fattar inte hur man gör egen buljong!
    du menar alltså buljongtärningar?
    ebben skrev 2009-10-27 20:09:12 följande:
    burriburrbloggen...tja,typ bara farliga tillsatser som alla renlevnadsmänniskor skulle DÖ av bara de såg eller hörde orden!! typ.
    aj aj aj. tur jag inte är riktigt en renlevnadsmänniska. bara en wannabe light.
  • burriburrbloggen
    Eisa skrev 2009-10-27 20:21:33 följande:
    Håller med TS. Jag kan bara äta en sorts korv och den innehåller bara fräscha saker. Inget "fett från gris" eller bindväv och andra läbbiga saker.
    men säger du a måste du ju säga b! vad är det för spännande nyttig korv?
  • burriburrbloggen
    ebben skrev 2009-10-27 20:34:55 följande:
    buljong får man om man kokar kött tex.........o grönsaker o så. vet ej vad korven heter köper i lokal butik här i norrbotten.
    jag har släktingar i västerbotten. kanske finns det där. dom har mycket. ikväll åt vi "paltmix" köpt i vilhelmina.
    men jag orkar inte koka kött för att få buljong :( jag gillar inte kokat kött. 
    jag känner mig inpressad i ett hörn när det gäller buljongen. vill jag ha buljong måste jag fortsätta köpa cancerbuljong.
  • burriburrbloggen
    Eisa skrev 2009-10-27 20:37:03 följande:
    Jag vet inte vad den heter! Sorry! Men det är 9% fett i den och allergiker kan äta den tror jag.
    det låter underbart!
    inte för att jag är rädd för fett, och inte för att jag är allergiker, utan för att det låter som en outstandig korv!
  • burriburrbloggen
    LyckligtSlut skrev 2009-10-27 22:28:29 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:46:48 följande: Ja, som med leverpastej på många håll. Men många bryr sig bara inte. En del är helt enkelt inte äckelmagade alls.
    är leverpastej äckligt?
    söta lilla leverpastej?
Svar på tråden Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!