Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
Vi har oxå startat fertilitetsutredning i sept-okt. Lämnade sista blodprovet för 3 veckor sen så nu väntar vi på att bli kallade....
Vi har oxå startat fertilitetsutredning i sept-okt. Lämnade sista blodprovet för 3 veckor sen så nu väntar vi på att bli kallade....
LillaJenny: I JANUARI??? Det e ju jättelångt dit..fy vad jobbigt..antar att det bara e att fortsätta försöka på egen hand så länge. Håll ut!
Vi har ju inte heller fått varken kallelse eller provsvar ännu..man e ju lite orolig för vad dem ska visa..tänk om man inte kan få barn alls..FY VILKEN HEMSK TANKE. Faktist e det så att jag har mer o mer börjat "smaka på känslan" hur det skulle vara ...ett liv utan barn..men kan inte riktigt ta in det. Får ju hoppas att man ändå går att hjälpa på nått sätt..kanske bara e spänning o fel tid i livet :)
JLind: Ska din man oxå ta blodprover?? Har ni kanske kommit längre med eran utred.?
LillaJenny:Förstår det...tror inte jag skulle vilja adoptera...känns inte så just nu iallafall. Skulle ant börja samla på djur istället..skämt å sido!! :)
Får hoppas att vi alla här kan få ett lyckligt slut iallafall!! Även om det kommer ta tid. I mitt fall börjar det kännas som tiden springer ifrån en..är 31 år och vill gärna hinna med 2 barn iaf..men som sagt..bara att invänta provresultat.
lotie: Hoppas de hittar problemet och kan lösa det och att du inte behöver vänta så länge..e ju jättejobbigt fast ändå..nu e ni ju på väg!! :)
Kissie: Välkommen! Ja det brukar vara så..det e ju inte det första man tänker kanske..fast när man väl sökt hjälp undrar man ju plötsligt varför man väntade så länge. Fast nu e ni ju på väg! :)
Visst kan det påverka fertiliteten om man röker men hur mkt vet jag inte..försök trappa ner iaf för det bästa är ju om du redan slutat innan du blir gravid. Tror det blir ännu jobbigare att sluta när man väl är det med tanke på alla hormoner som kan spela spratt. Jag vet att det e svårt men ge inte upp! Jag har varit "rökfri" i 5 år men "feströker" några ggr/år och det går jättebra. Som sagt...ge inte upp!
Hej alla.
Jag tänkte börja med ägglossningsstickor..e det bra? Köpte ett märke som heter Bionexia..någon som provat?
Har haft apotekets ä.l.s. innan o provat någon gång ..mest för att se att jag har ä.l. när jag tror...och då stämde det. Men nu har jag ju förstått att bara för att jag hade det den gången betyder det inte att jag har ä.l. varje månad....så därför köpte jag ett gäng nu för att kolla och kanske ha bättre chans att verkligen pricka ä.l.
Nu har vi ju inte fått några provsvar ännu och vet ju därför inte vad vårt problem är men hoppas ju på att det inte finns något uppenbart sådant..fast samtidigt kanske det är det man ska hoppas på ...för då vet man ju varför och kanske oxå hur man kan bli hjälpt.
Herregud, det e verkligen en djungel av tankar, känslor och funderingar det här..hoppas vi får svar snart...blir tokig annars tror jag.
Hur går det för er andra??
Kram
Beccah81: Jag har oxå alltid haft regelbunden mens men den har oxå blivit knasig de sista månaderna..antar att hela den här karusellen med utredningar , hopp och förtvivlan ställer till det rejält för oss hormonellt. Kan säkert vara därför.
LillaJenny: Ja visst går det låååångsamt..speciellt när man vet att mensen kommer då vill man bara att den ska vara över så man kan försöka på nytt.
Kissie: Hur går det för er, med rökningen?
Började testa med ä.l.stickor igår på 12e dagen och även idag..ännu inget utslag men det är ju iof för tidigt menman vill ju inte heller missa den..Tror att jag har ä.l. men man vet ju inte säkert...kanske e så att jag har det ibland men inte alltid...ååå vad jag vill ha dem där förbannade provsvaren NU!!!
Hoppas på ä.l. i helgen *fniss*. Kanske ska köpa en flaska vin o dela med min karl på lördag?? Vad tror ni??! hihi
LillaJenny: Ja då vet vi vad vi ska göra i helgen iallafall...*fniss*
Testade idag igen men fick inget utslag..tänkte testa på em imorgon ..hört att hormonerna ligger högre på em än på morgonen? ..Ja ja mys blir det i vilket fall men vill ju ändå veta när/om det händer. (ä.l.)
Lycka till du med!
Nu har vi äntligen fått tid för första besöket..22/12 ska vi dit o får då våra provsvar och dem ska samtidigt spola mina äggledare. Äääntligen!!
Hej Losingyou, ja visst e det så. Man går liksom sönder lite varje gång och till slut faller man helt isär. Då får man bryta ihop och försöka komma igen..tills det är dags för nästa slag.
Men vi kommer inte längre av att deppa ihop helt..visst kan man göra det en dag eller 2..kanske 3 men sen måste man ta sig upp se till allt det man faktist HAR! Man glömmer lätt det när man bara ser det som man inte har som ALLA ANDRA har.
Jag tror att kroppen får ännu svårare att svara på hjälpmedel om man är helt i obalans..men det e ju bara min egen uppfattning.
Go strong girls!!
Oj vilken moraltant detta blev då..men ni förstår säkert.
Hej Cickan4, välkommen!
Vi fick börja med att lämna prover och har sedan fått vänta 10 veckor på besökstid o provsvar..ska dit på tisdag..lite nervös!! Dem ska spola mina äggledare då för att se om där e fri passage. Proven vi fått lämna är mannens spermieprov och jag har lämnat blodprov på dag 2-4 och 21-24 i mencykeln ( ett prov på en utav dagarna-inte ett prov varje dag, så alltså 2 prov totalt) På dessa prov kollar man bl.a. om jag haft ägglossning. Fick även ta ett sköldkörtelprov vid ena tillfället..oxå blodprov.
Jag har berättat för min mamma, pappa, syskon och närmsta tjejvännerna men vi har inte sagt något till hans familj eller våra andra gemensamma vänner.
Alla våra vänner..i stort sett..har barn så visst får man frågan titt som tätt; När e det dags för er? Mina vänner frågar ju inte det längre utan har stor förståelse för att det är jättejobbigt emellanåt med allt barnprat och jag kan öppna mig för dem i hur det går för oss i vår utredning och så...
Tror och tycker att det är viktigt att de närmsta vet om situationen så att man kan få stöd även där...FL e ju jättebra men ibland behövs det på närmre håll..och inte alltid mannen förstår till 100 % hur det känns för oss kvinnor när mensen bara kommer o kommer och man blir labil och hormonstinn ;)