Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
Hej!
Jag ska påbörja en utredning 9e feb, finns inte tidigare tide rän så! Vi har försökt sedan juni 2008, får jag vara med i den här tråden? :)
Hej!
Jag ska påbörja en utredning 9e feb, finns inte tidigare tide rän så! Vi har försökt sedan juni 2008, får jag vara med i den här tråden? :)
hehe vi är i 24årsåldern båda två :)
ni då?
jag ringde åbåkade tid för utredning idag.. det känns så jobbigt att vänta en månad!
Känner igen de känslorna väldigt väl.. man har ändå gått i flera år och INTE velat bli gravid så nu "när man pltösligt vill" så ska man få de, tycker man.. inte alls bra tänk.. man mår inte bra av det!
vad är endometrios för något?
Något nytt? :)
Frida1010 vi har den 9 feb!
Och natt till idag fick jag mensen, inom mig hade jag gått åriktigt hoppas på att nu, nu släpper "spänningen" o lyckas bli gravid... men näe.. men det är skönt att mensen komer iaf, då är det inte fel på det! men undrar vad det kan vara?
och jag gjorde en abort i tonåren, det svider idag, även fast jag vet på alla logiska sätt att det inte fanns ett bättre beslut för mig att fatta då.. det är 8 år sedan. jisses.
Min vikt är också för hög, tyvärr.. men det arbetar jag med!
Och frågan "är det inte dags för en liten snart" eller liknande, svider så hårt, så hårt!!
Vi kämpar och vi komme rlyckas, även om vägen dit inte är lika enkel som för en del, men det är värt att kämpa för!!!
Tyvärr väger jag tresiffrigt! Det är -j-t tufft att erkänna.. men om jag inte erkänner det kan jag inte göra något åt det!
Jag går på "fysisk aktivitet på recept", alltså har jag kontakt med friskvården och läkare för stöd & samtal, sedan så har jag koll på hur / när jag äter.. fast visst är det svårt.. det finns ju så många ursäkter till å äta fel!
Just nu är min största utmaning att äta regelbundet och på rätt tider och mindre portioner! Imorgon kväll ska jag iväg på styrketräning!
Hur gör du? :)
Tack ändå Cecan!
Får se, vad de säger när vi väl vart på första mötet... som är 9feb!
Mhmmm! :/
Men det är rätt mkt som händer omkring oss nu så det känns som om tiden kommer gå fort!