Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
Päronsplit, Vi är i samma ålder som er och bor också i Karlstad, ska på första samtalet för utredning 16:e februari!
Päronsplit, Vi är i samma ålder som er och bor också i Karlstad, ska på första samtalet för utredning 16:e februari!
"klockrent", svår fråga kanske, men hur lång tid tar det ungefär? Vad är det som tar tid, att få provsvar och så?
Päronsplit, tråkigt att du fick mens :/ Hoppas också lite på att det ska räcka att ha ringt till gyn så blir man gravid..
Annars händer det inte mycket här, ska ha mens om lite mer än en vecka.. Denna månad har varit konstig då jag haft ont i brösten och molande värk ända sedan mensen slutade, men jag gjorde ju gravtest som var negativt, och nu har symtomen börjat klinga av.. vet inte alls varför kroppen betett sig såhär..men men.
Tror vi missade att sexa vid ÄL denna gång, tar ju inga stickor nu och vi har ju sagt att vi inte ska räkna dagar, men det blir ju lätt att man gör det ändå...
Är jättenervös för vad de ska säga på gyn.. Är även rädd att anledningen att vi inte blir gravida är min vikt, som är lite för hög... Vikten är ett känsligt ämne för mig och jag är rädd att de ska pika mig för den.. Försöker sköta mig så gott det går, men jag har ätstörningar i grunden som bara väntar på att dyka över mig så fort jag försöker gå ner i vikt. Skiter jag i det så funkar det.. men jag är rädd att jag måste gå ner om vi ska bli med barn..
akita06: Hoppas det löser sig för er! Förstår att det känns jobbigt när allt är som det ska men det ändå inte vill ta sig.. :(
Päronsplit: Hur gör du för att försöka komma i form? Här känns det tufft, eftersom det inte bara är några kg jag borde gå ner, utan en hel del.. väger inte långt ifrån 3-siffrigt, och inte blir det ju bättre av att man går runt och är deppig för att det inte vill ta sig.. :(
Pärolsplit: Ok, då är vi i nästan samma sits.. förutom att du gör något åt det :) Som jag skrev förut är det så svårt för mig att göra det eftersom jag har ätstörningar i grunden, så om jag börjar träna 3 ggr/vecka och äter nyttigt så går det till överdrift inom ett par veckor och jag övertränar och svälter tills jag inte orkar mer, sen tillbaks på ruta 1.. så jag vet inte hur jag ska bära mig åt :( Usch.. och med största sannolikhet kommer gyn påpeka att jag måste gå ner..