Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
börjar utredning i feb.då tas det blodprover på mig+ul,sambon lämnar spermaprov dagen innan.troligtvis beror barnlösheten på min endo.någon som vet hur lång väntetid det är för ivf här i uppsala?
börjar utredning i feb.då tas det blodprover på mig+ul,sambon lämnar spermaprov dagen innan.troligtvis beror barnlösheten på min endo.någon som vet hur lång väntetid det är för ivf här i uppsala?
Hej Päronsplit!
Vi börjar vår utredning 3 feb.har oxå försökt få barn sen sommaren -08. I vilken stad gör ni er utredning?
allt känns som en enda lång väntan och längtan...
ja,vi har velat ha det tryggt och stabilt,med både jobb o allt.osen när man då bestämmer sig att vi vill ha barn så funkar det inte som det borde,det känns så orättvist när många lixom "råkar" bli gravida...här har man verkligen fattat beslut tillsammans o sen skiter det sig ändå...
Kopierar från vårdguidens hemsida:
Endometrios innebär att vävnad som liknar livmoderslemhinnan förekommer utanför livmodern.
Symtom
ja det känns skitorättvist...o så såg jag på nå program igår familjer som har typ 10 ungar...varför ska vissa kunna få hur många barn som helst,när det e så många som inte för en bebis ens...det e så många som inte förstår hur det här känns att inte bli gravid...vissa kan fråga:"när ska ni skaffa barn då"?vafan e det för en fråga....gör så ont...o sen dom som bara snackar om sina ungar hela tiden,man orkar faktiskt inte höra hur mkt som helst....så säger vissa:"slappna av så ska du se att de blir bra".usch jag blir så ledsen och förtvivlad...
"klockrent",du har oxå endo?något du vetat länge eller nåt som de upptäckte då ni sökte hjälp?