• Cecan

Vi som har börjat en infertilitetsutredning...

Hejsan!

Är väl i samma sits som er andra. Började min utredning 15 dec efter ett års försök utan resultat. På vårat första möte med bm så gjorde hon ett vul samt tog blodpover på mig, sambon ska lämna spermieprov nästa vecka.

Kände att min bm inte var så tydlig på att förklara hur hela utredningen skulle gå till. Nu har vi fått hem papper om att vi fått ett möte hos en kurator, är det något som ni har varit med om och vad sägs där?

MVH/Cecan

• Cecan

Jag tillhör dalarnas landsting...undrar om det är nått specifikt som dom har? jag ska ta och googla lite och se.

• Cecan

God Jul!

Nästa år hoppas jag våras alla familjer består av tre. eller i alla fall två och en stor mage!

Kram

• Cecan

Hejsan tjejer!

Tänkte bara säga att vi nu varit och träffat kurotorn som vi blev kallade till när vi startade våran utredning.(Skrev om det tidigare i forumet).

Jag tyckte väl att det kändes så där över att behöva gå dit och förstod väl inte heller varför det skulle behövas. Men så här efter samtalet tyckter jag det känns skönt, borde verkligen vara så på alla landsting.

Både jag och min sambo fick prata om hur det kändes, hon tog upp saker som vi själva inte hade diskuterat.

Så då vet ni vad det innebär! {#lang_emotions_smile}

• Cecan

ja vad kan man säga...all denna väntan man får utstå=(

jag gjorde ett vul och lämnade blodprov den 15 dec sen lämnade min sambo spermieprov den 29 dec. Igår kontaktade jag dom för man vill ju veta vad provsvaren gav för resultat men de hänvisade bara till att man har rätt att få svar inom tre månader och då också träffa läkare som lämnar svaren, så det känns ju som en jätte jobbig väntan...

• Cecan

Hej tjejer!

enjy: va tråkigt att det ska ta sån tid borde verkligen inte få fungera så!!!

Vi träffade ju en kurator förra måndagen jag tror det verkligen hjälpte då vi fick träffa våran bm idag för provsvar hon sa att vi skulle träffas innan mars sist vi träffade henne. Men vi berättade för kurator hur jobbigt vi tyckte det kändes att leva i ovisshet, så jag tror nästan att hon påverkade efter som vi fick tid så snabbt.

Träffade min bm idag som sagt var och vi fick svar på våra prover, min sambos spermiar var bra=) Jippie!!!(Han var verkligen orolig innan det kände jag) Själv hade jag lite avvikande blodprov=( fick pergotime utskrivet och även vagifem som jag ska börja äta efter nästa mens....Min bm verkade väldigt hoppfull om att det skulle fungera!!! Hon sa att det borde fungera inom 3-4månader, och det känns som ingenting när man försökt i över ett år.

• Cecan

Hej Päronsplitt!

Jag ringde den "lokala" bm när jag insåg att vi hade problem men blev hänvisad att ringa ett av de två landstingen (kvinnoklinkerna) som finns i vårat län, den lokala bm trodde inte att hon kunde hjälpa oss.

Har ingen erfarenhet av privata kliniker så kan tyvärr inte hjälpa!

Hoppas på de bästa för dig Päronsplitt!

• Cecan

akita06: Vore jätte skoj att följas åt=) ska du ta singel dos? jag kommer nog att börja ungefär 3 feb beror på när mensen börjar...längtar=)

• Cecan

Päronslit: Förstår att du snart vill att det ska bli 9feb! Man vill ju veta hur man ska gå vidare!

• Cecan

akita06: Jag har fått pergo utskrivet på grund av att man såg nått som avek i blodproven, så det var inte säkert att jag hade egen ägglossning varje månad. Hoppas verklingen att första försöket ska bli en fullträff=)

Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...