Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
Hej!
Har precis blivit medlem här, just för att få råd, tips, lätta hjärtat och förhoppningsvis hjälpa någon annan i denna svåra situation.
Är 31 år och är sambo sedan snart 12 år, har också startat en utredning och varit på de två första besöken: Jag har gjort en ultraljudsundersökning och min sambo har lämnat prov - såg bra ut. Väntar på att det ska bli den 7 januari så jag får göra min andra undersökning. Tyvärr kan det vara så att jag redan har fått min ägglossning då och får vänta ytterligare en mens innan ny tid kan bokas......tiden går......
Några av er skriver att ni fått lämna blodprov, när i proceduren gör man det? Det har inte våran läkare ens nämnt att vi ev ska göra?!?
Hur många i eran omgivning är det som vet om att ni går igenom detta?
Jag har berättat för de närmaste tjejkompisarna och chefen med tanke på att jag kanske måste vara ledig en del. Men ingen av våra föräldrar eller syskon vet?! Ingen av dem har frågat rakt ut om det inte är dags snart, men vi vet att båda våra mammor bara längtar efter att få barnbarn. Det skulle vara det första för bägge två.
Tack för att denna tråd startades!
Ta hand om er allihop!
/Cickan4