• Lolalee

Konstiga kombinationer- gott/äckligt!

här möts vi och diskuterar våra konstiga kombinationer gällande mat eller godis!
    är det gott eller äckligt?? jag har hört om folk som tex: äter sina kokta ägg med socker istlt för salt och har senap på nudlar och makaroner och blandar ner glass i ett glas cokacola.. vad är DIN konstiga kombination??
    personligen tycker jag det är jättegott med falukorvs bitar som man breder sån OBOY GEGGA på, äta lakrids och samtidigt som man dricker mjölk och blandat cokacola och rödvin!! MUMS!!

• Svar på tråden Konstiga kombinationer- gott/äckligt!
  • bolaboll

har inte testat men kanske ska... En klick messmör i en espresso ska tydligen vara en hit. Blir en klolaaktig smak.

• Schnooglewookiemush
    Elavela87 skrev 2009-11-10 22:27:25 följande:
    Willys Köttbulle + Stark Slotts Senap nam nam :P
    Alltså köttbullar med senap? Förstår inte riktigt det konstiga med det...
  • Snuttjulla

Vet inte om nån annan redan skrivit detta, men min lillebrors kompis äter blodpudding OCH vaniljvisp (alltså ihop) *urk* Och sen vet jag popcorn och socker, majs och socker, popcorn och ketchup.
    Majonäs på grillad korv har jag också sett...
    Jag gillar rå falukorv med en chokladbit till, eller ett digestivekex... Blir sån smakkrock att det blir gott.

• longing for you

den numer ganska vanliga kombon pommes/vaniljglass, har jag gjort om till pommes doppad i jorgubbsmilkshake. MUMS. smakar som våffla ungefär. =0)

• maggsan
    Snuttjulla skrev 2009-11-11 10:17:01 följande:
    Jag gillar rå falukorv med en chokladbit till, eller ett digestivekex... Blir sån smakkrock att det blir gott.
    ..läskigt..
  • Lapplandspärlan

Kom på mer...
    Min pappa äter socker på makaroner.
    Brorsan äter ketchup till tamefan allt
    Å mitt gottigaste - banan till allt med creme fraiche vitlök (ex tacos, grillat osv) bananen gör ngt underbart med smaken

• Tullemi
    Lapplandspärlan skrev 2009-11-12 09:20:24 följande:
    Kom på mer...Min pappa äter socker på makaroner.Brorsan äter ketchup till tamefan allt Å mitt gottigaste - banan till allt med creme fraiche vitlök (ex tacos, grillat osv) bananen gör ngt underbart med smaken
    Jag blir alltid så irriterad när folk vräker ketchup på allt. Givetvis gör alla som dom vill, men om jag stått och lagat en lyxig middag så vill jag inte se nån ringla ketchup på maträtten (såååå synd om maten), haha .
  • maddan86

Min man tycker jag är konstig som äter fiskbullar i hummersås med snabbmakaroner... de är jättegott med massa peppar på = )

sen är även gorbys piroger med majonäs på gott men det har jag inte ätit sen högstadiet = )

• Magrat

Jag har gärna majonäs på leverpastejsmörgåsen.
    Inte någon konstig kombination enligt mig, men de flesta jag nämner det för brukar tycka det är märkligt.

Svar på tråden Konstiga kombinationer- gott/äckligt!