• Lolalee

    Konstiga kombinationer- gott/äckligt!

    här möts vi och diskuterar våra konstiga kombinationer gällande mat eller godis!
    är det gott eller äckligt?? jag har hört om folk som tex: äter sina kokta ägg med socker istlt för salt och har senap på nudlar och makaroner och blandar ner glass i ett glas cokacola.. vad är DIN konstiga kombination??
    personligen tycker jag det är jättegott med falukorvs bitar som man breder sån OBOY GEGGA på, äta lakrids och samtidigt som man dricker mjölk och blandat cokacola och rödvin!! MUMS!!

  • Svar på tråden Konstiga kombinationer- gott/äckligt!
  • kid

    korv o kanelbulle i samma tugga, choklad o ostkrok, steksill o lingonsylt...=P

  • Lolalee
    kid skrev 2009-10-27 09:46:13 följande:
    [citat]
    korv o kanelbulle i samma tugga, choklad o ostkrok, steksill o lingonsylt...=P
    [/citat)

    hehe, tur att ja inte e ensam!
  • greenfish

    Pepparkakor med ädelost (men det är väl rätt vanligt) annars gillar jag den sista potatismosen med sirap och potatis med soja.

  • greenfish

    Min syster testade kall gurksoppa med knäckebrödsmacka med kaviar, hon tyckte att det var fruktansvärt.

  • SVejsan
    greenfish skrev 2009-10-27 09:54:03 följande:
    Pepparkakor med ädelost (men det är väl rätt vanligt)
    Ovanstående är gott ihop med Belgiskt Hallonöl !

    ( och då blev kombinationen något mer annorlunda)
  • mosterYster

    Min bästa uppfinning är riskakor med skagenröra, ishavsröra el dyl. Inte så konstig i och för sig.

    Sen finns det en väldigt lokal specialité där jag bor: en ost (Handkäs') som man äter med en vinaigrette med lök - vilken kallas "Musik" (!) . Handkäs' mit Musik äter man med mörkt osötat bröd samt smör.

  • Majlo

    Pommesfrittes och mjukglass (mcdonalds)

    Saltsill och colaflaska (godis)

    pannkakor med smör och socker

    mmmmmm gott

  • Schnooglewookiemush
    Lolalee skrev 2009-10-27 09:42:40 följande:
    här möts vi och diskuterar våra konstiga kombinationer gällande mat eller godis! är det gott eller äckligt?? jag har hört om folk som tex: äter sina kokta ägg med socker istlt för salt och har senap på nudlar och makaroner och blandar ner glass i ett glas cokacola.. vad är DIN konstiga kombination?? personligen tycker jag det är jättegott med falukorvs bitar som man breder sån OBOY GEGGA på, äta lakrids och samtidigt som man dricker mjölk och blandat cokacola och rödvin!! MUMS!!
    Är det konstigt att ha senap på makaronerna?
  • sassus

    Popcorn och nacho cheese-dip. Såå gott.

Svar på tråden Konstiga kombinationer- gott/äckligt!